| کد خبر: 205213 |

احیای ۵۵ درصد خاک ایران با توسعه کریدور جنوب - شمال

معاون بندری و لجستیک منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت توسعه محور جنوب-شمال گفت: مسیر مهیاست اما ضعف‌های جدی دارد که اگر رفع شود، ۵۵ درصد از خاک ایران احیا شده و مردمان این مسیر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

تین نیوز

معاون بندری و لجستیک منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت توسعه محور جنوب-شمال گفت: مسیر مهیاست اما ضعف‌های جدی دارد که اگر رفع شود، ۵۵ درصد از خاک ایران احیا شده و مردمان این مسیر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «سعید چلندری» در همایش صادرات-ترانزیت و اوراسیا که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که پتانسیل چهار شیوه حمل و نقلی ترکیبی را دارد. این بندر در جنوب شرقی ایران و جنوب عمان واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵۰ کیومتر مرز دریایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترانزیتی چابهار گفت: این بندر محل تلاقی دو کریدور جهان شمال-جنوب و شرق-غرب و امن‌ترین و کوتاه ترین مسیر به آسیای میانه و افغانستان است.

معاون منطقه آزاد چابهار با تشریح ظرفیت‌های این بندر گفت: در دی ماه امسال میانگین حدود ۹۰ تریلر بار از شهید کلانتری خارج شده و در بندر شهید بهشتی این رقم دو برابر بوده است.

چلندری مناسب نبودن راهها و مقررات بین المللی را مشکلات اساسی دانست و گفت: برای رفت و آمد تجار اهمیت قائلیم و باید این مشکلات برطرف شود.

معاون منطقه آزاد چابهار همچنین با انتقاد از فقدان تصمیم‌گیری واحد گفت: درباره  استانداردهای ارسال محموله بار باید یک مرجع تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به تاثیر حمل و نقل و لجستیک در قیمت تمام شده کالا افزود: این موضوع ۴۰ درصد قیمت کالا را به خود اختصاص می‌دهد. چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی تمام فعالیت خود را بر جاده و کمربند متمرکز کرده است.

معاون مناطق آزاد چابهار تصریح کرد: متولی این توسعه در کشور وزارت راه است، در حالیکه بسیاری از سندها و دستور کارها مربوط به مناطق آزاد می‌شود اما آن‌ها نقشی در تصمیم‌گیری ندارند. در این زمینه خواستار تشکیل شورای لجستیک در مناطق آزاد و دخیل بودن آنها در سیاستگذاری هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.