| کد خبر: 205212 |

۸ هزار مسافر در پایانه مرزی میرجاوه غربالگری کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم‌های بهداشتی این دانشگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه از ابتدای بهمن تاکنون بیش‌از هشت هزار مسافر ورودی به ایران را براساس مقررات بهداشتی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار دادند.

تین نیوز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم‌های بهداشتی این دانشگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه از ابتدای بهمن تاکنون بیش‌از هشت هزار مسافر ورودی به ایران را براساس مقررات بهداشتی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سید مهدی طباطبایی روز یکشنبه اظهار داشت: از ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا غربالگری مسافران ایرانی و غیرایرانی در پایانه مرزی میرجاوه واقع در نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تمامی افراد در بدو ورود علاوه‌بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال مورد معاینه قرار گرفته و دمای بدن آنها توسط تب سنج‌های لیزری اندازه‌گیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خدمات آموزش بهداشت با تاکید بر معرفی علائم و نشانه‌های بیماری و راه‌های پیشگیری و همچنین شیوه رعایت بهداشت تنفسی، فردی و شستشوی دست به مراجعان به این پایانه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به گندزدایی مسیرهای تردد مسافران در سالن‌ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه گفت: تجهیزات و لوازم مصرفی موردنیاز برای گندزدایی بر اساس استانداردهای مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

طباطبایی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است، اظهار داشت: علاوه‌بر آماده‌باش تمامی بیمارستان‌های میرجاوه و زاهدان ۱۰ تخت بستری در پایانه مرزی میرجاوه پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

کانون اصلی این بیماری، استان «هوبی» و مرکز آن «ووهان» است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.