| کد خبر: 205159 |

تکمیل باند دوم اصفهان – اردستان در اولویت

علیرضا قاری قرآن گفت:با واگذاری اراضی طبق قوانین و با ارائه بسته های تشویقی از سوی شهرداری می توان بخش عظیمی از پروژه ها را تکمیل و جهت تسریع در زمان و کاهش هزینه ها در اجرای پروژه های راهسازی Rcc بهترین روش جایگزین آسفالت است.

تین نیوز

علیرضا قاری قرآن گفت:با واگذاری اراضی طبق قوانین و با ارائه بسته های تشویقی از سوی شهرداری می توان بخش عظیمی از پروژه ها را تکمیل و جهت تسریع در زمان و کاهش هزینه ها در اجرای پروژه های راهسازی Rcc بهترین روش جایگزین آسفالت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا تاملی فرماندار و تنی چند از مسئولین محلی ضمن بازدید از پروژه های راه، مسکن وشهرسازی سه شهر اردستان، زواره و مهاباد، در نشست اداری این شهرستان حضور یافت.  

طباطبایی نژاد در ابتدا علت عقب ماندگی شهرستان در پیشرفت پروژه های عمرانی را عدم تخصیص اعتبارات عنوان کرد و گفت: حضور جمعیت در شهرستان اردستان معمولا فصلی است و متاسفانه مقوله جمعیت عاملی شده تا تخصیص اعتبارات به شهرستان قطره چکانی باشد درحالی که بحث تامین اعتبارات از سوی شهرستان پیگیری می شود ولی در زمان مورد نظر تخصیص نمی یابد.  

وی افزود: لازم است تا امکانات ویژه ای برای شهرستان در نظر گرفت و تعریف کرد تا این شهرستان نیز پیشرفت لازم را بنماید.  

قاری قرآن در ادامه بیان داشت: متاسفانه سهم قیر وزارتخانه کاهش چشمگیری داشته اما باید با بسته‌های تشویقی که شهرداری ها می توانند در شهرهای خود ایجاد کنند سعی شود تا در راستای تکمیل پروژه ها قدم برداشت و آنها را به سرانجام رسانید.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان در ادامه گفت: به صورت ویژه پیگیر تکمیل پروژه های شهرستان است و لازم است تا با توجه به وجود اراضی دولتی در شهرستان بتوان از طریق واگذاری زمین طبق قوانین و ضوابط موجود بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.  

این مقام مسئول با توجه به خواسته مسئولین شهر مهاباد مبنی بر کمک به اقتصاد شهر اظهار داشت: با آزادسازی اراضی حریم راه می توان با ایجاد کاربری های مناسب نسبت به احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی و کاربری های متناسب نسبت به این مهم اقدام کرد.  

وی ادامه داد: تکمیل پروژه باند دوم اصفهان – اردستان در اولویت این اداره کل است و خوشبختانه پیمانکار در حال اجرای عملیات راهسازی است و بزودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.    

قاری‌القرآن در حاشیه این نشست و در پاسخ به خبرنگاران به طرح‌های در دست اجرای اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: افزون بر ۱۰ کیلومتر از ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده جاده اردستان- اصفهان آماده آسفالت شده است و در صورت آمادگی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مناسب بودن وضعیت جوی، آسفالت خواهد شد و هفت کیلومتر دیگر نیز در سال آینده به پایان خواهد رسید.

قاری قرآن تاکید داشت تا با توجه به مقرون به صرفه بودن و تسریع در روند اجرا و کاهش هزینه ها از روش اجرای بتن غلطکی یا Rcc در پروژه ها استفاده شود.  

وی در توضیح این روش اجرا بیان داشت: لایه بتنی غلطکی با توجه به اینکه درصورت اجرای درست می تواند بسیار مقرون به صرفه بوده و جایگزین لایه بیس و آسفالت بیندر شود می تواند در بسیاری از پروژه های راهسازی اجرا و سرعت طرح را از ۸۰ کیلومتر به سرعت طرح بزرگراهی و سطح سرویس دهی A  و B تبدیل کرد. 

وی با اشاره به باند دوم جاده اردستان- زواره به طول ۹ کیلومتر و جاده سه کیلومتری زواره- تلک‌آباد اضافه کرد: این طرح‌ها هرچند منابع مالی تامین شده ۱۰۰ درصدی ندارند اما تلاش بر اتمام آنها است.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد تحویل قیر به شهرداری‌ها نیز گفت: امسال ۲۰۰ تن قیر به اردستان تحویل شده اما مسئولیت اجرای آسفالت معابر داخل شهری با وزارت کشور است و ما در محلات هدف بازآفرینی شهری نسبت به بهسازی معابر اقدام می کنیم که متاسفانه هیچگونه قیری در سال‌جاری به این مجموعه با عنوان شهرداری‌ها تحویل نشده است.  

وی افزود: امسال در بحث باز آفرینی در کشور مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال از خزانه به این موضوع اختصاص داده شد که ۵۳۰ میلیارد ریال آن را به اصفهان اختصاص داده اند که البته هنوز محقق نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.