| کد خبر: 205108 |

◄ استقبال از گازسوز کردن خودروها + فیلم

مدیران نفتی پیش‌بینی کرده‌اند میزان مصرف سی‌ ان‌ جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

تین نیوز

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تمایل به گازسوز کردن خودروها نیز افزایش یافته به طوری‌که بر اساس اظهارات معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی، میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودرو‌ها روزانه ۲ میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

به گزارش تین نیوز، این افزایش مصرف به میزان 2 میلیون متر مکعب در روز در حالی رخ داده که به گفته حمید قاسمی ده چشمه، مدیران نفتی پیش‌بینی کرده‌اند میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

آن‌چنان که معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی اواخر دی ماه عنوان کرده، طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی نیز به عنوان یک مشوق در این زمینه اجرا می‌شود.

ده چشمه در آن زمان با تاکید بر این‌که این فرصت بسیار خوب برای مردم است چراکه ۱۰۰ درصد خودرو‌های عمومی، بار و مسافری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: متقاضیان باید یک کد رهگیری تحویل بگیرند که آن کد در سامانه درج می‌شود و بعدا در پلاک خوان‌ها مورد قبول قرار می‌گیرد، علاوه بر این به مراکزی که مراجعه می‌کنند، باید حتما ناظر سازمان استاندارد حضور داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، اشاره این مقام مسئول به مراجعه متقاضیان گازسوز کردن خودروها به مراکز مجاز،  بیانگر اهمیت این موضوع است زیرا شواهد نشان می‌دهد، گازسوز کردن غیراستاندارد خودروها می‌تواند موجب بروز حوادثی شود که جبران آن سخت یا ناممکن است.

فیلم پیوست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و آتش‌سوزی در یک خودروی عمومی را نشان می‌دهد که به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی رخ داده و توجه به موارد ایمنی را قابل یادآوری می‌کند.

به گزارش تین نیوز، طبق اعلام متولیان، در حال حاضر حدود 250 مرکز مجاز در سراسر کشور برای گازسوز کردن خودروها در نظر گرفته شده که لیست کامل این مراکز در سامانه https://www.irngv.ir/ موجود است.

حجم ویدیو: 6.82M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.تاثیر مثبت افزایش قیمت سوخت کم کم دارد هویدا میشود.دیدیم که قیمت افزایش یافت و بر خلاف هیاهوی عده ای، هیچ فاجعه اقتصادی رخ نداد. اگر این حرکت تا واقعی شدن قیمت و حذف کامل سوبسید ادامه یابد بقیه اثرات آن هم دیده خواهد شد و بسمت اقتصاد سالم تر پیش خواهیم رفت.