| کد خبر: 205097 |

هزینه ساخت هر کیلومتر از بزرگراه همت_کرج چقدر است؟

​مدیرکل دفتر امور مجریان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل بزرگراه همت کرج تا پایان سال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر امور مجریان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل بزرگراه همت کرج تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، منوچهر رحمانی مدیرکل دفتر امور مجریان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه از پروژه بزرگراه همت- کرج از تکمیل این پروژه تا پایان اسفند  سال جاری خبر داد.

رحمانی در این باره توضیح داد: این پروژه بیشترین میزان تملک را در بین پروژه های کشور داشته است، باید از وسط ۴ پادگان رد می شدیم و از سوی دیگر نیاز به خریداری ۲۵۰ خانه بود. خانه هایی که بعد از انقلاب ساخته شده و معمولا سند نداشتند، همچنین تنش های اجتماعی بسیاری هم وجود داشت.

او با اشاره به این که به دلیل مشکلات بسیار، شورای تامین به موضوع ورود پیدا کرد، توضیح داد: علی رغم اینکه طول پروژه ۱۵ کیلومتر بود اما حدود ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی داشت که در احداث کمربندی جنوب به طول ۱۲۵ کیلومتر هم چنین عملیات خاکی نداشتیم. در مجموع از ۱۵ کیلومتر پروژه ۵ کیلومتر آن طی سال های گذشته اتمام و اکنون زیر ترافیک قرار دارد. ۱۰کیلومتر دیگر باقی مانده هم تا ۱۵ اسفند به اتمام  می رسد.

اتوبان همت- کرج

به گفته رحمانی هزینه ساخت این ۱۵ کیلومتر حدود ۶۴۰ میلیارد تومان است که از این میزان تا الان ۲۳۰ میلیارد هزینه تملک بوده و برخی پرونده ها نیز در مسیر دادگاه است، همچنین به طور متوسط ساخت هر کیلومتر ۲۷ میلیون تومان هزینه داشته است.

وی افزود: همزمان با شروع این پروژه، ساخت کمربندی شمال را نیز طی امضای تفاهم نامه ای با شهرداری شروع کرده ایم.

وی با اشاره به این که پروژه بزرگراه همت_کرج از سال ۹۲ شروع شد، تصریح کرد: در نقشه اولیه کرج به امام حسین (ع) وصل می شد اما اکنون اصلاح شده و یک رینگ شمالی دارد. این رینگ شمالی۶ تقاطع دارد که ترافیک را از شمال کرج به بلوارهای کرج تخلیه می کند و در ادامه باید به آبیک اتصال پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور مجریان ادامه داد: کنارگذر قیامدشت و پاکدشت را نیز داریم که به شوشتری و جنوب بزرگراه امام علی(ع) وصل و به رینگ کنار گذرجنوبی وصل می شود.

گفتنی است این پروژه که در ادامه بزرگراه همت بوده و با اتصال بزرگراه شمالی به ادامه بزرگراه همت با طول ۱۵ کیلومتر در شمال کرج احداث می‌شود، ارتباط شهر کرج و تهران را در کوتاه‌ترین مسیر ممکن و با کمترین ترافیک میسر می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.