| کد خبر: 205088 |

ریل‌گذاری ۱۰ کیلومتر از راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان تامین اعتبار شد

استاندار اردبیل گفت : مطالعه احداث و تکمیل راه آهن اردبیل - پارس آباد در حال انجام بوده و ریل ‌گذاری ۱۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل تامین اعتبار شده است.

تین نیوز

 استاندار اردبیل گفت : مطالعه احداث و تکمیل راه آهن اردبیل - پارس آباد در حال انجام بوده و ریل ‌گذاری ۱۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل تامین اعتبار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای اداری شهرستان پارس‌آباد گفت:  راه‌آهن اردبیل - پارس آباد تداوم  راه آهن اردبیل - میانه بوده  و تلاش بر این است هر چه سریع‌تر با تأمین اعتبار این پروژه از طریق خط ریلی پارس آباد به شبکه جهانی وصل شویم.

وی  افزود: بارانداز ریلی پارس‌آباد تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال زایی منطقه ایجاد می‌کند که طرح مطالعاتی آن نیز در حال اتمام اتمام بوده و در سال آتی اجرایی خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: شهرستان پارس آباد به لحاظ برخورداری از پتانسیل و ظرفیت‌های خدادادی، زمین حاصل خیز و شرایط آب و هوایی همیشه مورد توجه بوده است و با وجود بهره مندی از چنین مواهبی می‌توان شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان بود.

وی اضافه کرد: با تکمیل و توسعه شهرک گلخانه‌ای پارس آباد تا ۲ سال آتی فعالیت اولین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور را شاهد خواهیم بود تا در کارآفرینی و رونق تولید نیز بتوان گام اساسی برداشت.

 در جریان سفر یک روزه استاندار اردبیل به پارس آباد مغان ۱۰هکتار از گلخانه ۵۰ هکتاری برادران دهنوی در شهرک ۱۵۰۰هکتاری ان شهرستان  افتتاح شد.

به گفته اکبر بهنامجو ، ۴۰۰هکتار از اراضی شهرک گلخانه ای پارس آباد واگذار شده ۱۵۰ هکتار در حال احداث است و ۲۵ هکتار در حال آماده سازی و ۲۰ هکتار قبلا افتتاح شده است.

وی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰همه این ۱۵۰۰ هکتار به واجدین شرایط واگذار و به بهره برداری می رسد و یک میلیون تن با احتساب واگذاری پایاب سد خداآفرین به محصولات تولید کشاورزی و گلخانه ای افزوده می شود.

گفتنی است سازه های این گلخانه از اسپانیا وارد شده و اخرین متد سازه های سازگار در منطقه است. 

همچنین مرکز درمانی خاتم الانبیای این شهرستان با زیربنایی ۱۸۰۰ متر در دو طبقه به بهره برداری رسید.

این پروژه از محل اعتباری محرومیت زدایی با هزینه ای بالغ بر ۵۵۰میلیارد ریال در زمین اهدایی شورا و شهرداری شهر پارس آباد در حاشیه شهر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شده و با نیروی انسانی مجرب با بخش هایی از قبیل تزریقات ، پانسمان و پزشک های عمومی  و دندانپزشکی به مردم خدمات می دهد.

آموزشگاه ۶کلاسه امید دانش که از سال۹۶ کار احداث آن آغاز شده بود با اعتباری در زمینی ۸۰۰متر مربع با صرف هزینه ۲۳۰ میلیون تومان دیگر طرحی بود که امروز  هزینه با حضور استاندار اردبیل و امام جمعه پارس آباد مغان به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.