| کد خبر: 205077 |

معاون وزیر صنعت: حرکت صنایع خودروسازی ایران رو به پیشرفت است

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت که در ماه های اخیر تلاش خوبی برای تولید بیشتر در صنایع خودروسازی کشور صورت گرفته و این روند رو به شتاب است.

تین نیوز

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت که در ماه های اخیر تلاش خوبی برای تولید بیشتر در صنایع خودروسازی کشور صورت گرفته و این روند رو به شتاب است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان اظهار داشت: موانع تولید صنعت خودروسازی فقط مربوط به ایران نیست و کشورهای در حال توسعه هم در مواقعی با چالش بزرگ مواجه می شوند.

وی سال رونق تولید را فرصت طلایی پیشرفت اقتصاد کشور دانست و گفت: برای تحقق کامل این هدف در مدت باقیمانده تا پایان سال باید دستگاه های عضو کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ها برای حل مشکلات موجود شتاب کنند.

وی به وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی استان گلستان اشاره کرد و گفت: این استان شمالی ۲.۵ درصد از مجموع مساحت ۸۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور را در خود جای داده که برای ارتقای زیر ساخت های آن به تلاش برای جذب سرمایه گذاران احتیاج است.

صالحی نیا همچنین بر همکاری در رفع موانع شهرک ها و نواحی صنعتی و به ویژه منطقه اقتصادی ویژه اترک استان گلستان تاکید کرد.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: امسال پرداخت افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال وام به طرح های تولیدی استان تصویب شد که تاکنون ۲۰ درصد این مبلغ پرداخت شد.

هادی حق شناس همچنین خواستار توجه ویژه در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرک یک هزار هکتاری منطقه اقتصادی اترک در شمال استان برای استقرار واحدهای تولیدی و فعالیت آنها شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم با اشاره به این که دستگاه های خدمات رسان تعامل و ارتباط خوبی در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرک های و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک دارند گفت : اکنون در ۲۳ شهرک و نواحی استان حداکثر امکانات زیرساختی فراهم است.

حجت الله خلیل زاده همچنین خواستار تسریع در رفع مشکل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی به ویژه منطقه اقتصادی اترک و آب رسانی و گاز رسانی در شهرک گمیشان و شهرک بندرگز شد.

وی خواستار تخصیص آب مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی استان شد و گفت: اکنون یک درصد منابع آبی به این بخش تخصیص می یابد که ناچیز است.

سرکشی از شهرک صنعتی ناحیه یک گرگان (سرخنکلاته) و افتتاح یک واحد تولید خوراک دام، شرکت در مراسم کلنگ زنی ناحیه صنعتی - صنفی غیر دولتی در چن سولی آق قلا،  افتتاح نمایشگاه تخصصی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط استان در گرگان و بازدید از منطقه اقتصادی ویژه اترک از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به گلستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تا وقتی "تفکر" اصلاح نشه حتی بومی سازی قطعات خودرو هم برای ملت راه به جایی نخواهد برد باز گران و گران تر خواهد شد و کیفیت همان کیفیت ضعیف و تکنولوژی های از رده خارج ، تفکر جهانی خودروسازی در ژاپن ، کره جنوبی ، آلمان ، آمریکا و ... و درادامه امثال چین و ترکیه اینه که اولا "واقعا" تلاش بشه برای ساخت خودرو و دوما این خودروسازی دائما پیشرفت کند وارد بازارهای جهانی شود "سود اصلی را از بازارهای جهانی ببرد و سود کمتر و خدمات خوب را به مردمش دهد" اما در ایران واقعا تفکر ساخت خودرو به معنی واقعی آن "اصلا" وجود ندارد اصلا این "خواستن" وجود ندارد نهایتا یه مونتاژبازی ناقص خودروهای دو سه دهه پیشه و تفکر حاکم در ایران اینه که مردمت را گروگان بگیر جلوی واردات را صد در صد ببند بازار را صد در صد انحصاری کن حال مردمت مجبورند هر چی به هر کیفیتی به هرقیمتی به هر خدماتی به هر شیوه فروشی تو بازار ریختی بخرند قدرت انتخاب مردمت را له کن حال کنارش چند تا خودرو به چند کشور جنگ زده و عقب افتاده هم صادر کن تا این تفکر مافیایی ، مریض و ضد مملکت و ضد ملت اصلاح نشه قطعا بقیه اقدامات هم در راستای جیب مافیا و علیه مردم پیش خواهد رفت ما در هوافضا ، دفاعی ، هسته ایی و چندین رشته لب مرزی علمی و بسیار انحصاری خیلی عالی جلو رفتیم و مردم خیلی راضین چون "خواستن" و "تفکر سالم ملی ملت" وجود داشته همین روند جلو بره آن روز نزدیکه که ما خدمات هوافضا ، هسته ایی و همین طور ساخت و تحویل جنگنده ، هلیکوپتر ، ناوهای بزرگ ، زیردریایی های کیلو ، انواع پدافند ، انواع موشک های کروز و بالستیک و همه جور تسلیحات سبک و سنگین را به کل دنیا داشته باشیم حتی فضانورد به فضا بفرستیم و همین طور در مورد نانو ، لیزر ، پزشکی ، عمران و ... اما کماکان در حال تولید پراید و 405 باشیم !! و یا نهایتا پوسته این ها کنار بره یه اسم جدید جاش بگذارن بگن اینم خودروی ملی مان با همان کیفیت پراید و 405 و قیمت بیشتر !!! و این بسیار جوک خواهد بود که یعنی چطور ممکن است در یک کشور ، قسمت هاییش بسمت علوم فوق پیشرفته ، انحصاری و ممنوعه بره و قسمت دیگرش در سال 1986 گیر کرده باشد !!! تضاد عجیبی است .

    • محسن 0 0

      سلام.اینکه میبینیم با وجود این همه مزایای نسبی در شاخه های مختلف که برشمردید ، عده ای بر تداوم تولید ضرر در دو این خودرو سازی و تداوم انحصاراصرار میکنند بدانید که منافع هنگفتی در میان است برای از ما بهتران.

  • سعید 0 0

    سلام. آیا این تلاش خوب و شتابنده برای تولید بیشتر در صنایع خودروسازی کشور جوابگوی بدهی 20 هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان و ضرر انباشته ی 35 هزار میلیارد تومانی دو خودرو ساز انحصاری هست؟