| کد خبر: 205047 |

◄ تلاش برای کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۳ متروی تهران

مدیرعامل مترو از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط ۳ خبر داد و این پایانه را یکی از عوامل موثر در کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۳ متروی تهران دانست.

تین نیوز

 مدیرعامل مترو از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط ۳ خبر داد و این پایانه را یکی از عوامل موثر در کاهش سرفاصله حرکتی در خط ۳ متروی تهران دانست.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر گفت: پایانه آزادگان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار برای شرکت متروی تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد. تکمیل این پایانه به ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و فاز اول آن تا سال آینده تمام می‌شود.

او با اشاره به اینکه این پایانه یکی از عوامل اثرگذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ متروی تهران است، خاطرنشان کرد: پایانه آزادگان حدود ۵۰ هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهایی پیمانکار این پایانه عنوان کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و اکنون با انتخاب پیمانکار در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی ۲ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در دو فاز طراحی شده است که فاز اول آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

او در پایان عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل پارکینگ و چاله سرویس قطارها است و به همین دلیل برای تعمیرات کوتاه‌مدت نیز قابل استفاده است. فاز دوم نیز شامل تعمیرگاه و تجهیزات آن است که در این صورت تعمیرات سنگین و بلندمدت نیز قابل اجرا است.

پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها کمک به تنظیم سرفاصله حرکت قطارها، محلی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی و تعمیرات احتمالی و نیز شست‌وشوی واگن‌ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.