| کد خبر: 204985 |

ثبت شرکت در کمتر از ۱۰ روز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

عضو هیات مدیره و راهور لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فرایندهایی برای تسریع حضور سرمایه‌گذاران و تجار در نظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه ثبت شرکت در کمتر از ۱۰ روز انجام می‌شود.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و راهور لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فرایندهایی برای تسریع حضور سرمایه‌گذاران و تجار در نظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه ثبت شرکت در کمتر از ۱۰ روز انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا کریمیان» روز دوشنبه در همایش تبیین توسعه تجارت در حوزه لجستیک منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: سال ۹۴ شهر فرودگاهی امام خمینی فرودگاه امام خمینی (ره) بنا به تصمیم مجلس و هیات دولت منتزع و به عنوان شرکت مستقل تعریف شد. قرار بود این شهر در بازه زمانی ۳۰ ساله به قطب اول بار و قطب دوم مسافر در منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: از ۱۴ هزار هکتار زمین شهر فرودگاهی امام خمینی، ۱۵۰۰ هکتار به منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اختصاص یافت و به این ترتیب، اولین منطقه آزاد داخل کشور و نزدیک پایتخت ایجاد شد.

عضو هیات مدیره و راهور لجستیک درباره علت شکل‌گیری این شهر فرودگاهی گفت: فرودگاه امام خمینی به عنواون بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور این ظرفیت را داشت که در زمینه بار و مسافر این خدمات را به کشور دهد و از سوی  دیگر، نزدیکی به پایتخت و وجود زیرساخت‌هایی همچون خط ریلی و مترو از جمله دلایل ایجاد این شهر فرودگاهی بود.

کریمیان تصریح کرد: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی دو قرارداد با شرکت نانوی هلند و همچنین شرکت ABI سوئیس منعقد کرد و به این ترتیب، طرح جامع شرکت تدوین شد.

وی با اشاره به طرح جامع شکل‌گیری شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در فاز اول این طرح قرار بود منطقه آزاد در وسعت ۲۴۰ هکتاری و به عنوان هسته پیشران منطقه آزاد شکل گیرد. در نتیجه فاز اول هسته پیشران با حضور رییس جمهوری در خرداد ماه امسال افتتاح شد و سپس گمرک به این منطقه آزاد اختصاص یافت که کلیه تجار و بازرگانان می توانند صادرات و واردات را از این محل پیگیری کنند.

کریمیان با بیان اینکه آماده جذب سرمایه‌گذار هستیم، افزود: بازرگانان برای لجستیک و حمل و نقل می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند از امکانات مناطق آزاد برای توسعه صنعت خود، صادرات مجدد و واردات مواد اولیه استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.