| کد خبر: 204974 |

طرح ملی مسکن همان طرح مسکن مهر است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن را می توان مثبت ارزیابی کرد، مشروط به آنکه دولت و وزارت راه از تجربیات پیرامون مشکلات طرح مسکن مهر استفاده کنند تا طرح ملی مسکن به درستی اجرایی ساخته و واحدهای تولیدی به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن را می توان مثبت ارزیابی کرد، مشروط به آنکه دولت و وزارت راه از تجربیات پیرامون مشکلات طرح مسکن مهر استفاده کنند تا طرح ملی مسکن به درستی اجرایی ساخته و واحدهای تولیدی به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن، گفت: به نظر من روند ثبت نام متقاضیان و اجرای طرح مقداری طولانی شده است، از طرف دیگر بر اساس گفته های مسئولان و مجریان طرح، ظرفیت ثبت نام در استانی مانند هرمزگان در مدت حدود یک سال پر شده است که این نشان دهنده تقاضای بالا و کمبود سهمیه های در نظر گرفته شده است.

طرح ملی مسکن دولت دوازدهم همان طرح مسکن مهر دولت دهم است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح ملی مسکن دولت دوازدهم همان طرح مسکن مهر دولت دهم است، ادامه داد: در دولت یازدهم برنامه ریزی هایی برای تولید مسکن از جمله طرح مسکن اجتماعی صورت گرفت، اما متأسفانه این طرح ها به سرانجام درستی نرسید، حال در شرایط کنونی طرح ملی مسکن طراحی و عملیاتی شده است.

طرح ملی مسکن پروژه ای خوبی است، به شرط‌ها و شروطه ها

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: در کل برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن را می توان مثبت ارزیابی کرد، مشروط به آنکه دولت و وزارت راه از تجربیات پیرامون مشکلات طرح مسکن مهر استفاده کنند تا طرح ملی مسکن به درستی اجرایی ساخته و واحدهای تولیدی به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح ملی مسکن، ایجاد بسته های حمایتی برای سازندگان و ایجاد سازوکار مناسب برای انتخاب پیمانکاران است، متأسفانه در اجرای طرح مسکن مهر شاهد بودیم که برخی از پیمانکاران نتوانستند به تعهدات خود برای تولید و عرضه مسکن به متقاضایان عمل کنند و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین دولت باید برای اجرای طرح های گسترده مسکن سازی، نسبت به ارائه اراضی رایگان، ارائه تسهیلات کم سود و ارائه مصالح ساختمانی با شرایط مناسب اقدام کند، این راه کار زمینه ساز اجرای موفق طرح ملی مسکن خواهد بود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.