| کد خبر: 204968 |

انجام پروازهای امروز چین برای بازگرداندن مسافران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لغو پروازهای برنامه‌ای به چین خبر داد و گفت: پروازهای امروز چین در مسیر رفت و برگشت برای بازگردان ایرانیان حاضر در چین به کشور انجام می‌شود و دانشجویان ایرانی شهر ووهان با تمهیدات ویژه پس از ورود به کشور قرنطینه می‌شوند.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لغو پروازهای برنامه‌ای به چین خبر داد و گفت: پروازهای امروز چین در مسیر رفت و برگشت برای بازگردان ایرانیان حاضر در چین به کشور انجام می‌شود و دانشجویان ایرانی شهر ووهان با تمهیدات ویژه پس از ورود به کشور قرنطینه می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان بهداشت جهانی  عصر جمعه هفته گذشته (11 بهمن ماه) جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و با حضو وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد و به گفته‌ی رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- پروازهای رفت و برگشت ایران، چین، به حالت تعلیق درآمد. و برای بازگشت مسافران ایرانی از چین تمهیدات لازم اندیشیده شد.

براساس لیست پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی امروز سه شنبه 15 بهمن ماه دو پرواز به شهرهای ووهان و گوانگ ژو چین ثبت شده است که پرواز ووهان 8:07 دقیقه صبح امروز انجام شد و دومین پرواز نیز ساعت 21:10 دقیقه امشب تهران را به مقصد گوانگ‌ژو ترک می‌کند.

همچنین سه پرواز ورودی نیز صبح امروز از شهرهای پکن، شانگهای و شنزن به ترتیب در ساعت‌های 4:18 دقیقه، 4:36 دقیقه و 4:53 دقیقه در فرودگاه امام خمینی (ره) نشستند که البته همه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران- درباره‌ی این پروازها این گونه به ایسنا توضیح داد: همه پروازهای برنامه‌ای و فروش بلیط ماهان برای چین متوقف شده است اما برای انتقال ایرانیان با هماهنگی دولت تعدادی پرواز طی این روزها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مسافرانی که از شهرهای غیر از ووهان می‌خواهند به کشور برگردند با هماهنگی‌های انجام شده و پروازهای پیش بینی شده به کشور باز می‌گردند و در ورودی فرودگاه امام خمینی غربالگری ویروس کرونا روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی در شهر ووهان با هماهنگی‌های انجام شده با سفارت ایران در چین ، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری و غیره یک فروند هواپیما امروز تهران را به مقصد این شهر ترک کرد که این هواپیما به همراه تیم پزشکان و متخصصان مربوطه به ووهان رفتند.

همچنین در راستای تمهیدات ویژه اندیشده شده برای دانشجویان ایرانی مقیم در شهر ووهان به کشور ، آن‌ها به مدت دو هفته در هتلی که برای‌شان رزرو شده، قرنطینه خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.