| کد خبر: 204951 |

سهم سه عامل انسان، راه و خودرو در تلفات رانندگی چقدر است؟

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه « ۸۱ درصد تلفات جاده‌ای به عامل انسانی بر می‌گردد» گفت: سهم راه ۱۶ درصد و سهم نقص وسیله نقلیه نیز تنها ۳ درصد است

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه « ۸۱ درصد تلفات جاده‌ای به عامل انسانی بر می‌گردد» گفت: سهم راه ۱۶ درصد و سهم نقص وسیله نقلیه نیز تنها ۳ درصد است

به گزارش تین‌نیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،محمد تیموری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور شب گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان اظهار کرد: در راستای اطلاع از آمار دقیق تلفات ناشی از تصادفات در جاده ها ، باید از طریق پزشکی قانونی اقدام کرد.  عملیات اجرایی در باند جنوبی آزاد راه زنجان – قزوین، آغاز شده است و سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای باند شمالی این آزاده راه کمک شد.

 تیموری به دو تصادف اخیر در استان زنجان اشاره کرد و با یادآوری اینکه این تصادفات ناشی از عوامل انسانی بوده است، گفت: موقعیت این استان به گونه ای است که کریدور غرب را به شرق متصل می کند و  رانندگان در زمانی به زنجان می رسند که زمان خواب و خستگی است.

به گفته وی، ضروری است ک نظارت ها و گشت های مشترک با حضور پلیس راه بیشتر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه از ماشین آلات و گشت های راهداری برای نظارت های شبانه استفاده شود، تصریح کرد: باید نسبت به بهسازی آزاد راه زنجان – تبریز اقدام شودکه از سال گذشته این بهسازی به طول ۳۰ کیلومتر انجام شده است و در باند شمالی آزاد راه زنجان – قزوین کارهای خوبی انجام شده است و امیدواریم نواقص کوچک آن رفع شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: عملیات اجرایی در باند جنوبی آزاد راه زنجان – قزوین، آغاز شده است و سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای باند شمالی این آزاده راه کمک شد.

وی افزود: ایجاد روشنایی در آزاده راه به دلیل هزینه بر بودن آن به صورت لکه ای انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه ۸۱ درصد تلفات جاده ای به عامل انسانی برمی گردد، ادامه داد: سهم راه ۱۶ درصد و سهم نقص وسیله نقلیه نیز تنها ۳ درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از دو تصادف اخیر اتوبوس تاکید کرد: فعالیت تیم نظارت آنلاین اتوبوسی در ستاد سازمان راهداری مستقر و فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد تیموری شامگاه دیروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص دو تصادف ناوگان حمل و نقل عمومی که اخیرا در استان زنجان رخ داده است، اظهار کرد: این تصادف‌ها عمدتا ناشی از عامل انسانی بوده و برای کاهش تصادفات، تلفات و خسارت‌های آن پیشنهاداتی را در جلسه امروز مطرح می‌کنیم.

وی یادآور شد: به استناد تصاویر لحظه‌ای دریافتی از سامانه سپهتن، علت تصادف اتوبوس در روز ۱۴ بهمن‌ماه در آزادراه زنجان - قزوین ناشی از خواب‌آلودگی راننده بوده است و سرعت اتوبوس ۱۰۹ کیلومتر بر ساعت برآورد شده که سرعت مجاز در این محور محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در تصادف چند روز گذشته نیز عامل انسانی و کنترل نکردن وسیله نقلیه در بروز حادثه نقش داشته است‌. در همین راستا تحلیلی با همکاران در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان داشتیم تا علل را بیابیم و برای کاهش تصادفات جاده‌ای، راهکار ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان در مسیر ارتباطی چند استان از جمله آذربایجان‌شرقی، اردبیل، همدان، کردستان و ... به مرکز کشور قرار دارد، عنوان کرد: عموما رانندگان بعد چند ساعت رانندگی و در زمان خستگی و خواب‌آلودگی، در ساعات بین ۱۲ شب تا ۴ بامداد به زنجان می‌رسند و باید در مسیر از خودرو پیاده و از حالت خواب‌آلودگی خارج شوند.

وی پلیس‌راه و راهداری را دو بازوی اجرایی در نظارت، گشت‌های مشترک در جاده‌ها و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای دانست و افزود: از فرمانده پلیس‌راه کشور درخواست کردیم که ثبت ساعت در پلیس‌راه‌های کشور از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح را اجباری کنند تا این کار باعث توقف رانندگان در طول مسیر، پیاده شدن از خودرو و رفع خواب‌آلودگی شود و گشت‌های راهداری نیز در نقاطی که مقدور است، نظارت شبانه را انجام می‌دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.