| کد خبر: 204942 |

انباشت تقاضا تهدیدی برای بخش مسکن است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور معتقد است که وضعیت ساخت‌وساز در شرایط فعلی باعث شده ریسک معاملات مسکن افزایش یابد و انباشت تقاضا در کشور تهدیدی برای بخش مسکن محسوب می‌شود.

تین نیوز

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور معتقد است که وضعیت ساخت‌وساز در شرایط فعلی باعث شده ریسک معاملات مسکن افزایش یابد و انباشت تقاضا در کشور تهدیدی برای بخش مسکن محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، فرشید پورحاجت در پاسخ به این سؤال که افزایش قیمت مصالح ساختمانی در پاییز آیا تهدیدی برای قیمت تمام شده در سال آینده خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: بدون شک افزایش قیمت مصالح ساختمانی تهدیدی برای بخش مسکن خواهد بود، چرا که این افزایش باعث خواهد شد قیمت تمام شده مسکن بالا برود.

وی با تأکید براینکه وضعیت ساخت‌وساز در شرایط فعلی باعث شده ریسک معاملات مسکن افزایش یابد، گفت: وقتی هزینه تولید مسکن بالا می‌رود، امیدی برای فروش واحدهای مسکونی تولید شده وجود ندارد، چرا که قدرت خرید مسکن نیز از سوی دیگر کاهش یافته است.

پورحاجت با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی سال گذشته اعلام کرده بود، کارت مصالح ساختمانی توزیع خواهد شد، گفت: ماه‌ها است که از این وعده می‌گذرد، اما هنوز محقق نشده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی مجوز افزایش تعرفه خدمات مهندسی را هم بدون کار کارشناسی به سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها محول می‌کند و در یک وضعیت مشکوک تعارض منافع اعلام می‌کند که سازمان‌های نظام مهندسی تعرفه‌ها را مشخص و اعلام کنند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: اعضای شورای فنی استان‌ها تماماً عضو سازمان نظام مهندسی هستند، پس هر تصمیمی از سوی این شورا بدون اینکه مردم را در نظر بگیرند و بخش خصوصی را به جلسات تصمیم‌گیری خود دعوت کنند، می‌بینیم که این تصمیمات به ضرر بخش مسکن تمام می‌شود.

پورحاجت با تأکید براینکه از خردادماه سال گذشته قیمت فولاد از کیلویی 3700 تومان به 5500 تومان افزایش یافته است، گفت: این روند افزایش قیمت هنوز هم ادامه دارد. در حالی که نه وزارت صنعت و معدن و نه وزارت راه و شهرسازی هیچ مداخله و نظارتی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: بخش تولید مسکن و انبوه‌سازان در یک کلاف سردرگم به سر می‌برند و باید اذعان کرد، هر سازنده‌ای که اقدام به تولید مسکن می‌کند، هیچ امیدی به فروش آن ندارد چرا که قدرت خرید مسکن نیز پایین است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در پاسخ به خبرنگار سؤال فارس که پرسید آیا تقاضای پنهان در بخش مسکن در سال‌های آینده تهدیدی برای بخش مسکن محسوب شود، عنوان کرد:‌ باید گفت که نابرابری عرضه و تقاضای مسکن به خوبی قابل مشاهده است، چرا که وقتی ثبت‌نام طرح ملی مسکن در نیم‌ ساعت به اتمام می‌رسد نشان می‌دهد که بخش مسکن با یک تقاضای انباشته مواجه است که این تقاضای انباشته تهدیدی برای بخش مسکن و افزایش قیمت آن دارد. پس باید بگوییم که بخش مسکن با یک تقاضای بالقوه مواجه است، اما چون قدرت خرید پایین است این تقاضا خود را پنهان شده نگه داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.