| کد خبر: 204934 |

شرکت آزادراه‌ها در اسرع وقت شاه‌راه‌های زنجان را ایمن‌سازی کند

استاندار زنجان به ارتقای ایمنی آزادراه‌ها و پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای استان تاکید کرد.

تین نیوز

استاندار زنجان به ارتقای ایمنی آزادراه‌ها و پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای استان تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار کرد: وجود آمارهای مختلف از متوفیان تصادفات جاده‌ای سبب سردرگمی مردم شده و باید دستگاه‌های مرتبط آمارها را تجمیع و به شکل مستند و یکسان ارائه دهند تا بررسی دقیقی برای علل سوانح انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه دوم کشور از لحاظ تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است، عنوان‌ کرد: در همین راستا باید یک راهکار اساسی از طرف مرکز برای کاهش تصادفات و پیشگیری از بروز سوانح ارائه و در استان‌ها اجرا شود.

استاندار زنجان به کوتاهی شرکت آزادراه در نگه‌داری و بهسازی این شاهراه‌های ارتباطی اشاره کرد و گفت: اگر شرکت آزادراهی نسبت به رفع نواقص و فرورفتگی‌ها در کم‌ترین زمان ممکن اقدام نکند، از قوه قضاییه نسبت به اعلام جرم علیه این شرکت درخواست می‌کنیم.

این مسئول، نبود روشنایی و دید کافی در شب را یکی از عوامل بروز تصادفات دانست و گفت: در آزادراه زنجان - تهران تنها ۱۷ کیلومتر روشنایی تامین شده که لازم است این موضوع توسعه یابد و نصب نیوجرسی نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های هوشمند نیز باید در پیشگیری از تصادفات به کمک پلیس بیاید، تصریح کرد: ایجاد دو پاسگاه پلیس‌راه در لاین‌های شمالی و جنوبی آزادراه‌های استان برای افزایش اشرافیت پلیس و نیز توسعه مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای کاهش تصادفات باید به انجام اقدامات لازم در خصوص برطرف کردن مشکل راه‌ها و فرهنگ‌سازی برای کاهش خطاهای انسانی به شکل جدی انجام شود.

مهرداد سلطانی در مورد تاثیر مستقیم مشکلات راه‌ها در بروز سوانح رانندگی، تصریح کرد: آزادراه زنجان - تبریز چالش‌هایی در این خصوص دارد و باید از محل منابع ملی برای ترمیم روکش آسفالت این محور اعتبار تخصیص یابد و شرکت آزادراه و سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی راه‌ می‌تواند نقش عامل انسانی در تصادفات را نیز کاهش دهد، بیان کرد: به عنوان مثال با نصب نیوجرسی از حرکت خودرو در سمت دیگر آزادراه در هنگام تصادف جلوگیری می‌شود. همچنین تامین روشنایی نیز می‌تواند به ایمنی راه کمک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه عامل انسانی ۸۱ درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد، تاکید کرد: باید شدت برخورد برای جرائم حادثه‌ساز افزایش یابد و فرهنگ‌سازی و کنترل نامحسوس نیز در کاهش تصادفات مهم است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در تصادف اول اتوبوس در آزادراه زنجان - تبریز ۹ نفر و در تصادف آزادراه زنجان - قزوین ۴ نفر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: در این حوادث خطای انسانی و خواب‌آلودگی راننده منجر به وقوع سانحه شده است.

علی مدقالچی به افزایش ۴۵ درصدی متوفیان تصادفات در آزادراه زنجان - قزوین نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: البته تعداد متوفیان در تصادفات به وقوع پیوسته در آزادراه زنجان - تبریز کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها عامل انسانی نقش ۸۱ درصدی در تصادفات رخ داده در استان زنجان داشته و راه و وسیله نقلیه نیز به ترتیب ۱۶ و ۳ درصد در بروز سوانح سهم داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.