| کد خبر: 204916 |

افزایش ۶۳ درصدی حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: حمل کالاهای اساسی از مبدا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به سایر نقاط کشور در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۳ درصدی در تناژ را نشان می دهد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: حمل کالاهای اساسی از مبدا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به سایر نقاط کشور در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۳ درصدی در تناژ را نشان می دهد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با اشاره به اهمیت بندر چابهار اظهار داشت: امروز بندر چابهار در کنار سایر بنادر جنوبی مانند خرمشهر و امام خمینی، به عنوان یک بندر استراتژیک شناخته می‌شود که امن ترین و کم هزینه ترین مسیر را برای صادرات، واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر افغانستان و کشورهای آسیای میانه فراهم کرده است.

وی شکر، برنج، گندم، سویا، جو، ذرت و کود را از مهمترین کالاهای اساسی حمل شده از بندر چابهار در ۱۰ ماهه سال جاری عنوان کرد و افزود: ۸۳۹ هزار و ۳۷۳ تن کالا در این مدت از طریق این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵۱۴ هزار و ۴۲۸ تن افزایش ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: کالاهای حمل شده این مدت توسط ۳۴ هزار و ۱۳ دستگاه کامیون از مبدا این استان به سایر نقاط کشور حمل شده‌ که تعداد سفر ناوگان باری این مدت نیز افزایش ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

کرد با اشاره به مزایای استفاده از تکنولوژی های نوین و هوشمند در اجرای عملیات تخلیه و بارگیری گفت: افزایش کیفیت و کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از موضوعات مهمی است که توسط این اداره کل و سایر ادارات متولی امر، در حال پیگیری است.

وی افزایش نقش و فعالیت کشور در مسیرهای بین المللی ترانزیت کالا را از مهمترین مزیت های راهبردی توسعه بندر چابهار عنوان کرد و افزود: توسعه و تأمین زیرساخت های لازم می تواند نقش این بندر را بیش از پیش در عرصه اقتصاد کشوری و بین المللی پر رنگ کرده و صنعت حمل و نقل جنوب شرق را نیز متحول کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.