| کد خبر: 204914 |

۲۱۸کیلومتر ریل‌گذاری در پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل

معاون ساخت و توسعه راه آهن از آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: امروز همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ریل گذاری این خط ریلی به طول ۱۷۵ کیلومتر به صورت رسمی آغاز شد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن از آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: امروز همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ریل گذاری این خط ریلی به طول ۱۷۵ کیلومتر به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت­ و توسعه زیربناهای حمل­ و نقل کشور، عباس خطیبی ضمن اعلام این خبر افزود: بعد از اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی کشور، اتصال استان­ های اردبیل، کردستان و چهارمحال بختیاری در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به پیشرفت بالای راه­ آهن میانه-اردبیل این طور انتظار می­ رود که در صورت تامین منابع، اردبیل به عنوان بیست و سومین مرکز استان کشور به راه ­آهن متصل شود.

معاون ساخت­ و توسعه­ راه­­ آهن با اشاره به تحریم­ های ظالمانه­ ای که علیه کشور اعمال می­‌شود از ساخت راه ­آهن میانه-اردبیل با تکیه بر توان ۱۰۰ درصدی داخل کشور خبر داد و گفت: ریل­ گذاری این خط ریلی نیز با استفاده از ریل ملی انجام خواهد شد.

خطیبی با اشاره به آغاز رسمی عملیات ریل ­گذاری این خط ریلی با حضور وزیر راه ­و­شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی بالاست­ ریزی قشر اول به طول ۶ کیلومتر از سمت ایستگاه اردبیل انجام شده و در مجموع ۲۱۸ کیلومتر ریل­ گذاری در این پروژه انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: عملیات زیرسازی راه ­آهن میانه-اردبیل در ۱۱ قطعه اجرایی و با مجموع حدود ۳۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی با پیشرفت حدود ۸۴ درصد در حال تکمیل است.

معاون ساخت­ و توسعه راه ­آهن ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری را از جمله احجام راه‌­آهن میانه-اردبیل اعلام کرد و در رابطه با پیشرفت فیزیکی این احجام گفت: پل ها با ۶۳ درصد و تونل ­ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام هستند.

وی هزینه صرف شده در پروژه را تا­کنون ۱۰ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال معادل بروز ۲۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون ساخت­ و­توسعه راه­ آهن با اشاره به پل ­های بزرگ واقع در خط ریلی میانه-اردبیل گفت: پل آرپاچای به طول ۲۶۴ متر شامل دو دهانه ۳۵ متری و ۳ دهانه ۶۵ متری است که بلندترین ارتفاع پایه پل ­های راه ­­آهن کشور را به طول ۸۰ متر به خود اختصاص داده و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

خطیبی ادامه داد: پل سارای به طول ۵۶۶ متر پل دیگری است که در این محور کوهستانی واقع شده و شامل دو دهانه ۳۵ متری، ۳ دهانه ۳۴ متی، ۲ دهانه ۹۵ متری و دهانه­ های ۷۰، ۶۴ و ۶۰ متری با بلندترین ارتفاع پایه حدود ۵۵ متر با حدود پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

وی یادآور شد: راه ­آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش­بینی ۶/. میلیون نفر مسافر و ۲/۵ میلیون تن بار در سال اول و ۱/۵ میلیون نفر مسافر و ۴میلیون تن بار در سال بیستم بهره­ برداری در دست احداث قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همشهري 1 0

    عمليات نمايشي يعني ريلگذاري از سمت ارديبل!! يعني جايي كه هنوز وصل به راه آهن نيستش يعني ريلها بايد فعلن خاك بخوره و استاندار به مردم پز بده

  • رستم زابلي 1 0

    دوستم تو واحد كنترل پروژه كار مي كنه گفتش پيشرفت كلي حدود 55 درصده . بعد 14 سال اين پيشرفتش شما باور مي كني كه 45 درصدش يكساله تموم بشه ؟

  • يونسي 0 0

    اينكه قطعا در سال 1400 تمام نمي شود . رسانه ها بايد با افراد متخصص اين وعده هاي كاذب را براي مردم مشخص كنند.

  • سعید 0 0

    سلام. راه آهن اردبیل – میانه در کجای فهرست اولویت های احداث خطوط ریلی کشور قرار دارد؟ آیا اصلا چنین فهرستی وجود دارد؟