| کد خبر: 204910 |

◄ رواج فروش مدرک تحصیلی به رانندگان

سطح سواد تاثیر زیادی در بهبود کیفیت رانندگی ندارد ولی آموزش‌های واقعی در دوره ‌مشخصی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم می‌تواند نقیصه‌های موجود ‌در خطاهای انسانی را کاهش دهد.

تین نیوز

یک راننده ناوگان عمومی جاده‌ای در مورد تغییر شرایط  مدرک تحصیلی رانندگان از سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی گفت: ارتقای مدرک سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی منجر به رواج دلالی و خرید و فروش مدارک تحصیلی به قیمت‌های بالا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، فریدون طبقچی افزود: سطح سواد تاثیر زیادی در بهبود کیفیت رانندگی ندارد ولی آموزش‌های واقعی در دوره ‌مشخصی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم می‌تواند نقیصه‌های موجود ‌در خطاهای انسانی را کاهش دهد به‌شرطی که آموزشگاه‌های رانندگی ‌باری به هرجهت و به‌طور فرمالیته فعالیت نکنند.

وی تاکید کرد: به‌جای ارتقای مدرک تحصیلی برای نیل به تخصص و کسب صلاحیت‌های لازم توسط رانندگان، می‌توان دوره‌های آموزشی ‌واقعی را تحت نظارت و پوشش یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور انجام داد و مدرک ارزشمندی که حاصل ‌آموزش‌های تئوری و عملی و با رعایت تمام جوانب و استانداردهای لازم است برای آنان صادر و آن را جایگزین مدرک ‌تحصیلی نمود که هیچ رابطه مستقیمی با امر رانندگی ندارد.

او با تاکید بر این‌که همه رانندگان حرفه‌ای علاقه‌مند هستند جایگاه رانندگی به‌لحاظ تخصص و شأن اجتماعی به‌جایی برسد که افراد غیر موجه نتوانند بدون صلاحیت‌های لازم وارد ناوگان عمومی شوند، گفت: به طور قطع تحقق این هدف تنها با مدرک ‌تحصیلی میسر نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز، این راننده بیان کرد: اقدام به تغییر مدرک تحصیلی برای دریافت کارت هوشمند درحالی صورت گرفته است که اولاً صدور گواهینامه توسط پلیس راهنمایی رانندگی بدون در نظر گرفتن تحصیلات و یا مدرک تحصیلی ‌مشخصی صورت می‌گیرد، ثانیاً صدور دفترچه ثبت ساعت توسط پلیس راهور با مدرک تحصیلی سوم راهنمایی(سیکل) انجام می‌شود اما صدور کارت هوشمند با مدرک حداقل دیپلم میسر ماست.

طبقچی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع نیز توجه کرد که سطح سواد در استان‌های محروم که میزان بیکاری نیز در آنها زیاد است، مانند دیگر استان‌ها نیست و نباید فقط استان‌های برخوردار را شاخص سواد قرار داد.

وی همچنین به موضوع عدم نظارت بر خودروهای شخصی نیز پرداخت و ادامه داد: ناهنجارترین و غیر قانونی‌ترین شکل ‌فعالیت در بخش حمل و نقل، کار و اشتغال با خودروهای پلاک  شخصی است و روزی نیست که خبری از شرارت‌های ‌راننده نماهایی که در این قالب  نفوذ کرده و فعالیت می‌کنند،  شنیده نشود اما در ساماندهی و قانونمند ساختن فعالیت این‌گونه رانندگان تاکنون نتیجه مشخصی تاکنون حاصل نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلال 9 1

    برادرمن پنجم داشت ولی کارت هوشمندنتونست بگیره یهویی ۱۳۰داد نهم گرفت ۹۰۰هم داددیپلم گرفت ..هیچ کس تنهانیست..دلال اول😆

    • ناشناس 1 0

      به داداشت بکو واسه ماهم بگیره منم لنگم

  • یاشار 0 0

    مدرک نهم می خوام فوری ممنون

  • امیر 0 1

    دیپلم میخواهم

  • ناصر 4 0

    سلام
    مدرک دیپلم میخوام

  • هوشنگ راننده پایه یکم 0 0

    پنچ کلاس سواد دارم برایه کارت هوشمند دیپلم میخواهند چکار کنم نان اور خانواده

  • یوسفی 0 0

    سلام متولد1355 هستم یه خانم که دارای گواهینامه پایه یک هستم اما مدرک تحصیلیم پنجم ابتدایی هستش وبهم کارت هوشمند نمیدن تورو خدا بگید چکار کنم سرپرست خانوارم و میخوام رو اتوبوس بین شهری کار کنم برای امرار معاشم تورو به امام حسین کمکم کنید