| کد خبر: 204908 |

شهردار تهران: نقشی در طراحی زیرگذر استاد معین نداشتیم

شهردار تهران گفت: ما نقشی در طراحی پروژه استاد معین نداشتیم که اگر دست ما بود شاید جور دیگری آن را طراحی می‌کردیم تا امروز عده‌ای از شهروندان ناراضی نباشند.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: ما نقشی در طراحی پروژه استاد معین نداشتیم که اگر دست ما بود شاید جور دیگری آن را طراحی می‌کردیم تا امروز عده‌ای از شهروندان ناراضی نباشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین افزود: در مدل های ترافیکی و بررسی برای تبدیل یک شریان درجه دوم به درجه یک به این موضوع توجه می شود که این تغییرات باعث ایجاد تغییراتی در شهر و محله می شود و اگر این تغییر ایجاد می شود چه مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: هیچ وقت کسی فکر نمی‌کرد ۲ طبقه شدن صدر تاثیری در کاهش ترافیک نداشته باشد چراکه این پروژه گرانترین پروژه شهری بود اما امروز از اثر گذاری فاصله گرفته است

حناچی تصریح کرد: امروز در ۱۵۰ محله شهر تهران از مجموع ۳۵۰ محله دفاتر توسعه محله ای داریم و این دفاتر گسترش پیدا می کند تا نظرات مردم را درخصوص ضرورت های هر محله احصا کنند.

وی ادامه داد: بدنه ما در شهرداری تهران نمی داند یا نتوانسته است که چگونه خواسته های مردم را به پروژه تبدیل کند که این یک چالش برای ما محسوب می شود زیرا در بسیاری از موارد لزوما چیزی که ما آن را مشکل و نیاز قلمداد می‌کنیم از نظر مردم مشکل و نیاز نیست.

حناچی گفت: امروز مکانیزم لازم برای تبدیل خواسته های مردم به پروژه وجود نداشته یا ضعیف است و باید به این سمت حرکت کنیم.  

شهردار تهران با بیان اینکه ما باید یاد بگیریم که خواسته های مان را چگونه مطرح کنیم تا تاثیر بهتری بگذارد، گفت: امروز عده ای به من اعتراض داشتند اما آیا بررسی کرده اند که نظر آنها برای محله استاد معین مفید است و اگر مشکلاتشان بیشتر شد چه باید کرد.

وی افزود: نحوه طرح مسایل می تواند شما را در بالا بردن کیفیت محلات کمک کند و  یک گلایه هم از مردم دارم چراکه جایی که باید از برخی کارها خوشحال باشیم می بینیم که مسائلی مطرح می شود که درست نیست.

حناچی خطاب به یک شهروند این محله گفت: شما که گفتید ما چند سال است خاک می‌خوریم من از شما عذرخواهی می‌کنم اما ما یک سال است که ساخت مجدد این پروژه را به دست گرفته ایم و کاش شما می دیدید که همان زمانی که به شما وعده دادیم پروژه را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه به درجه اهمیت از سخت ترین پروژه های شهر تهران است و  مثل این می ماند که شما یک ماشین روشن و در حال حرکت را بخواهید تعمیر کنید.

وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب گفت: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و روی پای خودمان ایستاده ایم و تلاش می‌کنیم مشکلات را حل کنیم به واسطه اعتماد به نفسی است که از انقلاب به ما رسیده است.

وی ادامه داد: علما می گویند آنچه علت به وجود آوردن یک موجود است علت بقای آن هم هست انقلاب ما را وحدت کلمه به وجود آورد و بقای انقلاب هم در کنار وحدت کلمه محقق می شود.

شهردار تهران افزود: طبیعتا در گام دوم انقلاب یاد گرفتن اینکه در کنار اختلاف نظر و سلیقه و عدم تطابق آن چگونه مصالح اصلی را گم نکنیم و راه را گم نکنیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

حناچی گفت: قانون اساسی تحت رهبری و زعامت مقام معظم رهبری هدایت کننده مسیر ماست و در زمانی که دشمن کمر بسته است که کشور را به زمین بزند هیچ راهی جز وحدت کلمه نداریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز شرایطمان شبیه سال ۶۷ هست و شاید هم کمی بدتر چراکه امروز شلیک های سال ۶۷ دشمنان تبدیل به شلیک های اقتصادی شده است و تلاش می کنند تا انقلاب را نگذارند پیش برود.

حناچی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص افتتاح پروژه استاد معین گفت: این پروژه تا سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت اما باقی این پیشرفت امروز محقق شده است.

وی ادامه داد: امروز فعلا شمال به جنوب آن افتتاح شده است البته تمهیداتی برای افتتاح مسیر دوم هم در نظر گرفته شده است اما اگر امروز دو طرفه این مسیر را باز کنیم مشکلات ترافیکی در بالا دست آن رخ می دهد.

به گفته حناچی، به لحاظ فنی امروز هیچ مشکلی برای دو طرفه کردن نداریم اما باید برخی تمهیدات برای انجام آن اندیشیده شود تا بار ترافیکی بیشتری به این منطقه تحمیل نشود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به سراغ استفاده هر چه بیشتر از مترو رفته است اما ما در سالهای قبل یک پروژه هایی ساخته ایم که امروز تاثیری که به دنبالش بوده ایم را از آن نگرفته ایم.

حناچی با بیان اینکه همکارانم در حال بررسی هستند تا اگر امکانش باشد پروژه دو طرفه اجرا شود، گفت: امروز خیابان شهید اکبری در شمال پروژه یک دسترسی محلی است که حتما تحمل بار ترافیکی جنوب به شمال را نخواهد داشت.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: در این دوره از بودجه به منابع پایدار توجه ویژه ای شده است و اتفاقا اصلا به سراغ شهر فروشی نمی رویم.

شهردار تهران در مورد نرخ عوارض طرح های ترافیکی در سال آینده گفت: افزایش عوارض به اندازه ای است که شورای شهر تعیین می کند اما افزایش عوارض یک چیز معمول خواهد بود و شیب وحشتناکی نخواهد داشت.

وی همچنین رویکرد شهرداری در سال ۹۹ را تمرکز بر پروژه های محلی عنوان کرد و گفت: در این پروژه ها تلاش می شود کمکی به مردم یک محله و ارتقای کیفیت زندگی آنها شود و رضایتمندی مردم از این پروژه ها بیشتر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.