| کد خبر: 204888 |

توقف ۲۰ ساعته پرواز آمستردام-تهران «هما» در فرودگاه میلان

پرواز شماره IR۷۲۴هواپیمایی«هما» از آمستردام به تهران که برای سوختگیری معمولا در فرودگاه «ریمنی» ایتالیا فرود می‌آید به دلیل کاهش دید افقی به سمت فرودگاه میلان تغییر مسیر داده است و بر اساس اطلاعات سایت فلایت رادار بیش از ۲۰ ساعت است که در این فرودگاه متوقف شده است.

تین نیوز

پرواز شماره IR۷۲۴هواپیمایی«هما» از آمستردام به تهران که برای سوختگیری معمولا در فرودگاه «ریمنی» ایتالیا فرود می‌آید به دلیل کاهش دید افقی به سمت فرودگاه میلان تغییر مسیر داده است و بر اساس اطلاعات سایت فلایت رادار بیش از ۲۰ ساعت است که در این فرودگاه متوقف شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این پرواز به دلیل بدی آب و هوای فرودگاه ریمینی ایتالیا و کاهش دید افقی به ۱۰۰ متر و وجود مه غلیظ به میلان رفته است و در فرودگاه میلان متوقف است.

دفتر ترافیک ایران ایر در فرودگاه امام‌ با اعلام اینکه این پرواز ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه امشب در فرودگاه امام (ره) به زمین می‌نشیند، گفت:مشخص نیست که علت توقف پرواز در فرودگاه میلان عدم سوخت رسانی به این پرواز است یا مشکل دیگری باعث توقف پرواز ایران ایر در این فرودگاه شده است.

بر اساس اطلاعات مسئول دفتر ترافیک ایران ایر مسافران این پرواز از هواپیما خارج شدند و اکنون در فرود گاه میلان هستند.

قبل از برجام و با شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها علیه ایران برخی از فرودگاه‌های اروپا از جمله لندن از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی سرباز زدند و هواپیماهای ایرانی مجبور شدند برای پرواز به ایران در فرودگاه ثالثی سوختگیری کنند که علاوه بر افزایش مدت پروازها، هزینه‌های زیادی را به شرکت‌های هوایی تحمیل می‌کرد.

برجام که امضا شد محدودیت‌های سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی از جمله هواپیماهای «هما» رفع شد و مسافران هما مجبور به تحمل توقف‌های طولانی در فرودگاههای ثالث برای دریافت سوخت مورد نظر نبودند.

با خروج مجدد آمریکا از برجام و تحمیل دوباره تحریم‌های ظالمانه، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که بخش عمده ای از پروازهای اروپایی کشور را از فرودگاه امام (ره) به بیش از ۸ مقصد اروپایی انجام می‌دهد؛ گاهی حتی برای سوخت گیری در فرودگاههای ثالث هم به مشکل برخورد تا جایی که در برخی موارد حتی فرودگاههای ترکیه هم از سوخت رسانی به هواپیماهای ایران خودداری می‌کرد.

اکنون شرکت‌های ایرانی به همان روش‌های قدیمی برای تامین سوخت خود ادامه دادند؛ مثلا وزن هواپیما را با دریافت بار و مسافر کمتر کاهش می‌دهند یا مجبور می‌شوند در نقاط واسط ( کشورهایی که سوخت به ایران می‌دهند) سوخت گیری کنند.

«تورج دهقان زنگنه» مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش تر از عدم سوخت‌رسانی به پروازهای ایرانی در برخی فرودگاه‌ها خبر داده بود و به ایرنا گفته بود: ایران‌ایر درحال رایزنی با این فرودگاه‌ها برای حل مشکل سوخت‌رسانی به پروازهای خارجی‌ است.

همزمان سازمان هواپیمایی کشوری با طرح شکایت از آمریکا، از ایکائو خواست تا تحریم هوانوردی ایران از سوی آمریکا را محکوم کند.

آخرین بار «علی عابدزاده» رئیس سازمان هواپیمایی کشور از شکایت مجدد ایران از آمریکا به ایکائو خبر داد و گفت: حتی شرکت‌های اروپایی هم تحریم‌های هوایی ایران را سیاسی و نه تکنیکی می‌دانند و بعضی کشورهای اروپایی که مجبور به تحریم شرکت‌های هوایی ایرانی شدند، در نامه نگاری به ایکائو تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هوایی ایران را نه تکنیکی بلکه سیاسی اعلام کردند و تاکید دارند که ایجاد محدودیت برای شرکت‌های هوایی ایرانی سیاسی است و این شرکت‌ها از لحاظ فنی و تکنیکی مشکلی ندارند.

قرار است هواپیمایی ایران ایر در خصوص دلیل توقف طولانی مدت این پرواز در فرودگاه میلان اطلاعیه ای صادر کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.