| کد خبر: 204873 |

زیرگذر استاد معین با حضور شهردار تهران افتتاح شد

تونل و زیرگذر استادمعین با حضور پیروز حناچی شهردار، محسن هاشمی رئیس و برخی اعضای شورای شهر تهران صبح امروز (دوشنبه) افتتاح شد.

تین نیوز

تونل و زیرگذر استادمعین با حضور پیروز حناچی شهردار، محسن هاشمی رئیس و برخی اعضای شورای شهر تهران صبح امروز (دوشنبه) افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز، پروژه استاد معین مهم‌ترین پروژه انجام شده در دوره مدیریت شهری فعلی است و طول کلی پروژه بیش از ۷۰۰ متر است.

ویژگی پروژه مذکور  فعالیت در عمق چهار متری خیابان آزادی و نیم متری سقف مترو بوده است؛ یعنی بدون اینکه فعالیت خط چهار مترو متوقف شود، پروژه در عمق چهار متری خیابان آزادی، ساخته شده است.

در این پروژه تلاش برای برقراری ارتباط خیابان های استاد معین و شهید اکبری در مرز مناطق ۹ و ۲ شهرداری تهران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

طرح احداث این معبر زیرزمینی که در ابتدا به صورت یک مسیر زیرگذر طراحی شده بود، با توجه به دشواری اجرای عملیات انحراف ترافیک در خیابان آزادی مورد بازنگری قرار گرفت تا گذر از عرض ۷۳ متری این خیابان به روش تونلی انجام شود.

تونل ۷۳ متری پروژه احداث تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به دلیل عبور از روی تونل خط ۴ مترو با فاصله حدود ۵۰ سانتیمتر و از زیر حجم گسترده ای از شبکه های تاسیساتی شامل لوله آب ۹۰۰ میلیمتر، لوله گاز و کانال جمع آوری آبهای سطحی، یکی از پیچیده ترین پروژه های تونلی اجرا شده در شهر تهران محسوب می شود.

تونل استاد معین به صورت آب بند کامل احداث شده و به مدد استفاده از ابزار دقیق، تمام مراحل اجرایی بدون هیچ گونه نشست در سطح خیابان آزادی به سرانجام رسیده است.

سرباره تونل بین ۴ تا ۶ متر بوده و حداکثر ارتفاع حفاری آن به ۱۱ متر می رسد؛ عرض ۱۶ متری این معبر زیرزمینی نیز فضای لازم برای ایجاد ۴ خط عبوری(۲ خط سواره و ۲ خط اضطراری) را فراهم کرده است.

با اجرای این پروژه شریان شمالی- جنوبی دیگری در کنار بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه جناح و بزرگراه آیت الله سعیدی ایجاد شد و نه تنها سبب کاهش بار ترافیک میدان و خیابان آزادی می شود بلکه وضعیت تردد در مسیرهای بزرگراهی یاد شده را نیز بهبود می بخشد.

به این ترتیب دسترسی مناطق ۲ و ۹ شهرداری تهران که متعاقب احداث خطوط اتوبوس های تندرو BRT مسدود شده بود، مجدداً برقرار شده و شبکه معابر حمل و نقلی این مناطق تکمیل شده است.

همچنین با دستور شهردار تهران کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه محله مقیاس در مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ به زمین خورد تا به این ترتیب روند اجرایی  ۱۳۰ طرح محله محور که برای اجرا تا پایان سال جاری تعریف شده است، عملیاتی شود.

بند یک ماده ۴۸ برنامه سوم توسعه شهر تهران، مدیریت شهری پایتخت را به گسترش عرصه های عمومی و فضاهای همگانی از طریق اجرای پروژه های توسعه محلات مکلف ساخته است.

در سال نخست اجرای برنامه سوم توسعه، ۱۳۰ طرح و در سال آتی حدود ۱۰۰۰ طرح محله محور تحویل شهروندان خواهد شد.

پروژه های محله محور شامل طیف متنوعی از اقدامات عمرانی، ترافیکی، زیباسازی، موضوعات مربوط به خدمات شهری و توسعه فضای سبز است.

این پروژه بنابر اعلام مسئولان شهری با هزینه ای حدود ۵۰ میلیارد تومان به انجام رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.