| کد خبر: 204830 |

◄ ایجاد ارزش افزوده مضاعف با روی کار آمدن خودروهای خودران

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمرکز و تاکید بر اشتراکی بودن خودروهای خودران باعث افزایش ارزش افزوده می‌شود.

تین نیوز

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمرکز و تاکید بر اشتراکی بودن خودروهای خودران باعث افزایش ارزش افزوده می‌شود.

به گزارش تین نیوز، ستار هاشمی روز یکشنبه در اولین همایش ملی خودروهای آینده در سالن همایش های سازمان مدیریت صنعتی افزود: به زودی خودروهای خودران در کشور رواج خواهد یافت.

وی با اشاره به مقوله تحول در همه زمینه ها اظهار داشت: در گذشته یک نگاه وجود داشت که تاکسی ها و آژانس ها باید یک طرفه مسافر را جابه جا می کردند اما امروزه شاهدیم تاکسی های اینترنتی وجه اشتراک بیشتری پیدا کرده اند به نحوی که پس از پایان سفر یک مسافر این امکان را دارند که مسافر بعدی خود را جذب کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه در خودروهای خودران یک مولفه اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و آن مساله ارتباطات است، گفت: تمرکز و تاکید بر اشتراکی بودن خودروهای خودران باعث ارزش افزوده مضاعف می شود و خودروها با تعامل می توانند علاوه بر کاهش بار ترافیکی در کلانشهرها مساله جابه جایی مسافران را مدیریت و رهبری کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد تلفن های هوشمند متصل در کشور به ۷۰ میلیون مشترک ادامه داد: این امر نشان از رشد زیر ساخت های ارتباطی در کشور دارد و خوشبختانه رشد خوبی در زمینه زیرساخت های ارتباطی داریم.

وی بیان کرد: در بحث ارتباطات یکی از کارکردهای اصلی تکنولوژی یکی برای توسعه پهنای باند است و دیگری برای استفاده خودرو هوشمند است، این تکنولوژی به کاهش آلودگی محیط زیست و کلانشهرهای کشور کمک می کند.

اولین همایش ملی خودروهای آینده با شعار هوای پاک، آسمان آبی، رهاورد خودروهای برقی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  امروزدر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.