| کد خبر: 204786 |

نخستین نمایشگاه بین‌المللی ساخت و ساز آغاز به کار کرد

نخستین نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

تین نیوز

 نخستین نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه، شرکت‌های مهندسی، طراحی، صنعتی و شرکت‌های سازنده، نوین‌ترین نقشه‌ها، طرح‌ها، فناوری‌های جدید ضدحریق، نمای مدرن، نماهای سنتی، ماشین آلات و تجهیزات پرس و دیگر صنایع مرتبط با ساخت و ساز را ارائه کردند.  

این نمایشگاه در فضایی افزون بر ۳۶ هزار متر مربع برپا شده است.

در نخستین نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز، جدیدترین و نوین ترین دستاوردها، تولیدات و فناوری‌های علمی و صنعتی در زمینه مصالح ساختمان پایه، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی، آسانسور و بالابرها، خانه‌های پیش ساخته، نقشه‌کشی و طراحی، سیستم‌های تصفیه آب، تاسیسات حرارتی و برودتی، ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، تجهیزات و لوازم کار و ایمنی، در و پنجره، شیشه و ماشین آلات وابسته، معماری، دکوراسیون، نماسازی، پوشش‌های سقف و دیوار، کفپوش، لوله و اتصالات، کاشی و سرامیک، برق وتجهیزات الکترونیک، صنایع زیر بنایی آب و گاز، خدمات فنی و مهندسی، عایق‌های صوتی و حرارتی، محوطه‌سازی و دکوراسیون داخلی در معرض دید عموم قرار گرفت.  

این نمایشگاه محلی برای نمایش توانمندی دست اندرکاران، معرفی و مقایسه محصولات و تکنولوژی‌های مربوطه و بستری مناسب جهت آشنایی بیشتر مخاطب نهایی با نقش آفرینان اصلی این بازار است.

تبیین جایگاه موضوع مسکن، معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و مسکونی، معرفی توانمندی انبوه سازان، شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت ساخت و ساز، کمک به شفاف سازی گردش کار و عملکردهای مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز، ایجاد توازن و پایداری قیمت تمام شده پروژه‌های مسکن و عمرانی کشور، معرفی روش‌های صنعتی سازی و توانمندی آن در ارتقای کیفیت، افزایش سرعت و کاهش هزینه تمام شده، ایجاد فضا و بستر مناسب جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و معرفی ابزار و روش‌های نوین در صنعت ساخت و ساز مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در زمینه‌های سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، استفاده از مصالح سبک و با کیفیت، بازسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه چهار روزه است.

نخستین نمایشگاه بین المللی ساخت و ساز از امروز (۱۳ بهمن) تا ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

«بهمن حسین زاده» مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: به زودی تفاهم نامه ای را با سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث خدمات فنی و مهندسی منعقد خواهیم کرد.

وی بیان داشت: بسیار علاقمندیم به کشورهایی مثل سوریه و عراق که خواهان دریافت خدمات فنی و مهندسی ایرانی ها هستند، صادرات داشته باشیم و به همین منظور در نمایشگاه های این کشورها مشارکت خواهیم کرد.

 حسین‌زاده به جمعیت زیاد فارغ‌التحصیلان رشته‌های برق ساختمان معماری و غیره در کشور اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم برای همه این فارغ التحصیلان کسب و کاری دست و پا کنیم و به طور قطع صدور خدمات فنی و مهندسی یکی از راهکارها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با برگزاری نمایشگاه های صنعت ساختمان در خارج از کشور، مشارکت در برپایی آنها، همچنین یارانه هایی که به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه می دهد، می‌تواند نقش مهمی در این حوزه ایفا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اسفندماه امسال یک نمایشگاه و دو نمایشگاه سال آینده در حوزه صنعت ساختمان در سوریه برگزار می شود که به طور قطع این کشور از امنیت کافی برخوردار است و اگر نباشد در این نمایشگاه ها حضور نمی یابیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.