| کد خبر: 204780 |

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد:

نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان/ تلاش برای کاهش سرفاصله حرکتی در خط 3

علی امام از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط 3 خبر داد و عنوان کرد: این پایانه که یکی از عوامل موثر در کاهش سرفاصله حرکتی در خط 3 متروی تهران است، به 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و فاز اول آن تا سال آینده تمام می شود.

تین نیوز

علی امام از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط 3 خبر داد و عنوان کرد: این پایانه که یکی از عوامل موثر در کاهش سرفاصله حرکتی در خط 3 متروی تهران است، به 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و فاز اول آن تا سال آینده تمام می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان عنوان کرد: پایانه آزادگان یکی از پروژه های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد.

او با اشاره به اینکه این پایانه یکی از عوامل اثر گذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ متروی تهران است، خاطر نشان کرد: پایانه آزادگان حدود 50 هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهایی پیمانکار این پایانه عنوان کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت ها پیش آغاز شده بود و اکنون با انتخاب پیمانکار در مرحله انعقاد قرارداد است .

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی 2 ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در 2 فاز طراحی شده است که فاز اول آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

او در پایان عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل پارکینگ و چاله سرویس قطارها است و به همین دلیل برای تعمیرات کوتاه مدت نیز قابل استفاده است. فاز دوم نیز شامل تعمیرگاه و تجهیزات آن است که در این صورت تعمیرات سنگین و بلند مدت نیز قابل اجرا است.

گفتنی است پایانه ها از جمله بخش های مهم خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها کمک به تنظیم سر فاصله حرکت قطارها، محلی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی و تعمیرات احتمالی و نیز شستشوی واگن ها است. لذا راه اندازی پایانه ها در ابتدا یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.