| کد خبر: 204746 |

تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومانی مورد بررسی قرار می‌گیرند

رئیس سازمان امور مالیاتی: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

تین نیوز

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در حاشیه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: اگر وکلا تکالیف قانونی خود را انجام نداده باشند و یا اظهارنامه خلاف واقع ارائه کنند جرایم سنگینی در انتظار آن‌ها است.

پارسا درباره نصب کارتخوان در دفتر وکلا گفت: قانونگذار مهلت داده است و سازمان امور مالیاتی را مکلف به این می‌کند که اظهارنامه‌ها را در خرداد سال بعد بررسی کند اگر در این مدت صنوفی مانند وکلا تکلیف خود را انجام ندهند، در بررسی اظهارنامه‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در خصوص نصب کارتخوان در مطب پزشکان نیز گفت: نشستی با جامعه پزشکی کشور برگزار شد که تفاهم نامه‌ای داشتیم و بر اساس آن مقرر شده است سازمان نظام پزشکی کشور، به طور شایسته این موضوع را در داخل خود بررسی کرده و به سرانجام برساند، البته در مورد پزشکان با ابزارهایی که سازمان امور مالیاتی در اختیار دارد، به نتیجه قطعی در مورد کارتخوان‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی آن‌ها خواهیم رسید.

پارسا اضافه کرد: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بررسی تراکنش‌های بانکی بحث مهمی است که در قالب آئین نامه جدید، نحوه و چگونگی برخورد با تراکنش‌های بانکی مشخص شده است، گفت: البته بررسی حساب‌ها به مفهوم آن نیست که تراکنش‌ها لزوماً مشمول مالیات می‌شود، بلکه پیش بینی آن است که دو تا سه درصد از این حساب‌ها مشمول پرداخت مالیات شوند.

وی افزود: این سازمان حق دارد، حساب‌های بانکی را تا ۵ سال قبل بررسی کند.

پارسا در پاسخ به این پرسش که کارمندان قبل از دریافت حقوق خود، شاهد کسر مالیات هستند؛ اما قراردادهای میلیاردی مالیات نمی‌دهند، گفت: ما دو نوع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده داریم که گاهی این دو با هم مختلط می‌شوند؛ در حالیکه مالیات مستقیم آن دسته از مالیاتی است که قانون فعلی می‌گوید که کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری معاف هستند؛ اما اینکه در اصلاحیه بعدی چه تصمیمی در سلسله مراتب اتخاذ تصمیم، گرفته می‌شود باید منتظر بود.

وی افزود: معافیت در امور فرهنگی و سینمایی منظور این است که ارزش افزوده بر روی بلیت سینماها نیاید و اینجا است که دیگر بحث سلبریتی مطرح نیست؛ حتی بحث‌ها در این حد مطرح است که به مالیات بر ارزش افزوده نیز تسری نیابد.

پارسا گفت: ۹۸ درصد از پیش بینی درآمدهای مالیاتی محقق شده است. البته دولت در کمیسیون تلفیق، ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر گرفته است، اما باید دید که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.