| کد خبر: 204644 |

ارزبری صنعت خودروی کشور ۲۵ درصد کاهش می یابد

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: همزمان با برگزاری میز چهارم تعمیق ساخت داخل خودروسازی، صرفه‌جویی ارزی در این صنعت به ۴۰۰ میلیون یورو می‌رسد که معادل ۲۵ درصد مجموع ارزبری آن محسوب می شود.

تین نیوز

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: همزمان با برگزاری میز چهارم تعمیق ساخت داخل خودروسازی، صرفه‌جویی ارزی در این صنعت به ۴۰۰ میلیون یورو می‌رسد که معادل ۲۵ درصد مجموع ارزبری آن محسوب می شود.

به گزارش تین‌نیوز، «مازیار بیگلو» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مجموع مصرف ارز در خودروسازی برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو دو میلیارد دلار است.

به گفته این متخصص صنفی، تاکنون و با برگزاری سه میز تعمیق داخلی‌سازی، ۲۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شده و چنانچه میز چهارم برگزار شود به ۴۰۰ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ داخلی‌سازی‌ها با مشارکت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده و به‌طور کلی صنایع دفاع سهمی ۱۰ تا ۱۵ درصدی و به همین اندازه شرکت‌های دانش بنیان سهم دارند و عمده فعالیت‌شان روی قطعات های‌تک است.

جایگزین های پراید و پژو ۴۰۵

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، ضمن جدی خواندن حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولیدی سایپا و ایران‌خودرو، تصریح کرد: پلتفرم‌های آنها قابل استفاده در خودروهای دیگر است و تامین قطعات این پلتفرم‌ها ادامه می‌یابد.

بیگلو بیان‌داشت: مطابق اعلام این دو خودروساز، رُهام در سایپا و پژو ۳۰۱ در ایران خودرو جایگزین خودروهای حذف شده می‌شوند و علاوه بر آن، به احتمال زیاد سایپا با دو یا سه پروژه جدید و ایران‌خودرو با دو خودروی جدید ادامه کار خواهند داد.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ براساس شرایط کنونی برنامه‌ای برای تولید خودروهای برقی و تامین قطعات آنها از سوی این دو خودروساز اعلام نشده، اما بخش خصوصی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو یادآوری‌کرد: ‌قطعات خودروهای برقی بسیار متفاوت از خودروهای با موتور درون‌سوز است و سیستم‌های جدید در آنها جایگزین می‌شود.

وی گفت:‌ تولید خودروی برقی هنوز تجاری‌سازی نشده، اقدام عاجلی نیز در این زمینه انجام نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.