| کد خبر: 204642 |

تفاهم‌نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل‌ونقل شهری/فعال‌ها مشمول بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری‌های مستمر با امضای تفاهم‌نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره‌مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری‌های مستمر با امضای تفاهم‌نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره‌مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد با بیان این خبر گفت: پس از پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و بند «ب» ماده 11 آیین‌نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری، بین سازمان تأمین اجتماعی،‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری تهران منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه این فهرست از سال 1392 تاکنون به‌روزرسانی نشده بود، افزود: طبق توافق انجام گرفته با سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران،‌ رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی شهری فعال هستند،‌ با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به مرور به فهرست بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین رانندگانی که پیش‌تر در این حرفه فعال بوده و هم‌اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند،‌ امکان بهره‌مندی از بیمه خویش‌فرما را خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir‌ است، اظهار کرد:‌ برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت ها، پست، نیروی انتظامی و ... صحت سنجی شده است.

جمالی‌نژاد در ادامه ضمن تأکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری از جمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد:‌ وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به صورت مستمر از روش‌های مختلف از جمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین های شهری و اسناد حمل و نقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می گردد که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: در گذشته به دلیل عدم اصالت‌سنجی بانک‌­های داده­‌ای حاوی مشخصات رانندگان مذکور و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه­‌شدگان بخش شهری به سازمان تأمین اجتماعی، گاه مشاهده می‌شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه‌ای ندارند، به عنوان راننده فعال معرفی شده­‌اند. بنابراین امید می‌رود انعقاد این تفاهم‌نامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه‌های دولتی و بهره‌مندی رانندگان واقعی حمل و نقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.