| کد خبر: 204635 |

سریلانکا صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان چین را لغو کرد

پس از تایید ابتلای یک جهانگرد چینی به ویروس کرونا، سریلانکا صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان چینی را متوقف و سایر خدمات روادیدی به آنها را محدود کرد.

تین نیوز

پس از تایید ابتلای یک جهانگرد چینی به ویروس کرونا، سریلانکا صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان چینی را متوقف و سایر خدمات روادیدی به آنها را محدود کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، نشریه «هندو» روز چهارشنبه نوشت: به گفته مقامات سریلانکایی، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور متعلق به یک زن چینی ۴۳ ساله است که در فرودگاه شناسایی شده است.

مقامات سریلانکایی اعلام کردند که شهروندان چینی اکنون باید به صورت اینترنتی برای دریافت روادید سریلانکا اقدام کنند.

مقامات در فرودگاه بین المللی کلمبو اعلام کردند که ورود به ترمینال های این فرودگاه و خروج از آنها تنها به مسافران محدود شده است.

دولت سریلانکا همچنین برای خروج شهروندان خود از چین اقدام کرده است. روز گذشته ۶۵ دانشجوی سریلانکایی در یک پرواز به سریلانکا بازگشتند. دولت سریلانکا قصد دارد امروز نیز ۲۰۵ دانشجوی این کشور را که در چین مشغول به تحصیل هستند از چین خارج کند.

«گوتابایا راجاپاکس» رییس جمهوری سریلانکا گفت: دولت سریلانکا اطلاعات دانشجویان سریلانکایی در چین را جمع آوری کرده است. یک کمیته اقدام ملی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سریلانکا تشکیل شده است.

در چند سال اخیر سریلانکا به یک مقصد بسیار مهم برای جهانگردان چینی تبدیل شده است. همچنین تعداد زیادی از مهندسان چینی در پروژه های این کشور در سریلانکا مشغول به کار هستند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۳۲ کشته و ۶ هزار مبتلا رسیده است در حالی که حدود ۱۰۰ تن هم درمان شده اند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌شود.

نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.