| کد خبر: 204604 |

واگذاری بخشی از اراضی چیتگربه جای هزینه آزادراه تهران-شمال

وزارت راه و شهرسازی درخواستی به کمیسیون لوایح دولت داده که براساس آن بخشی از اراضی چیتگر که در اختیار شهرداری تهران است،به جای هزینه احداث آزادراه تهران-شمال به بنیاد مستضعفان واگذار شود

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی درخواستی به کمیسیون لوایح دولت داده که براساس آن بخشی از اراضی چیتگر که در اختیار شهرداری تهران است،به جای هزینه احداث آزادراه تهران-شمال به بنیاد مستضعفان واگذار شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، دفتر هیئت دولت اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه تاریخ ۲ مرداد ۱۳۷۵ هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ کرده و مقرر شد ۶۲.۵ میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی موردنظر به ۳۵.۲ میلیون متر مربع کاهش یافت.

در ادامه و با نظر دولت ۵۱۱ هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که ۷۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه تهران-شمال است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی از کمیسیون لوایح هیأت دولت درخواست کرده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت مذکور و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی ۵۱۱ هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.

گفتنی است هفته گذشته نیز سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال که با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران از اختصاص بخشی از هزینه‌های انجام شده از سوی بنیاد مستضعفان برای احداث آزادراه تهران-شمال به این نهاد به صورت تهاتر با املاک و بخش دیگر به صورت نقدی خبر داد و گفت: پول‌هایی که دولت بابت سهم مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت قطعات ۱، ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال به این بنیاد پرداخت می‌کند، به محرومیت زدایی از استان‌های محروم اختصاص خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.