| کد خبر: 204602 |

سکوت آمریکا درباره سقوط هواپیما در افغانستان/ آیا شاهزاده تاریکی مرده است؟

با گذشت یک روز از سانحه سقوط هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان، مقامات واشنگتن درباره این حادثه سکوت اختیار کرده‌اند.

تین نیوز

با گذشت یک روز از سانحه سقوط هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان، مقامات واشنگتن درباره این حادثه سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز یک فروند هواپیما که بنا بر گزارش‌های برخی رسانه‌ها، بین ۸۳ تا ۱۱۰ سرنشین داشته است، در روستای سدوزی شهرستان «ده یک» ولایت غزنی -که تحت کنترل طالبان است- سقوط کرد و بلافاصله آتش گرفت.

ساعاتی پس از این حادثه ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که این گروه یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را بر فراز آسمان افغانستان سرنگون کرده است.

در بیانیه طالبان همچنین آمده است که «افسران رده‌بالای اطلاعاتی سازمان سیا» در هواپیمای سرنگون شده بوده‌اند.

در همین حال یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که شمار سرنشینان این هواپیما کمتر از ۵ نفر بوده است و هنوز نشانه‌ای از این که این هواپیما مورد هدف موشک قرار گرفته، یافت نشده است.

وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: انتشار اولین عکس از شاهزاده تاریکی پس از 40 سال فعالیت مخفی در سیا

در این میان برخی رسانه‌ها اخباری از کشته شدن مایکل دی آندریا، مسئول امور ایران در سازمان سیا مشهور به «شاهزاده تاریکی»، در این حادثه خبر دادند. این در حالی است که این خبر هنوز از سوی منابع آمریکایی تایید نشده است.

در همین حال، پایگاه اینترنتی «وترنز تودی» در گزارشی به نقل از برخی منابع آگاه نوشت منابع اطلاعاتی روسیه تایید کرده‌اند که دی آندریا در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است. او برجسته‌ترین چهره اطلاعاتی سازمان سیا در منطقه به شمار می‌رفت.

علی‌رغم انتشار این گزارش‌ها آمریکا تاکنون درباره هویت سرنشینان این هواپیما و همچنین شایعه‌ها درباره کشته شده این چهره اطلاعاتی برجسته سی‌آی‌ای بیانیه‌ای صادر نکرده است و این موضوع هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.