| کد خبر: 204594 |

ورود بیش از 8 میلیون گردشگر از ابتدای سال جاری به کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در 10 ماهه گذشته، 8 میلیون و 870 هزار نفر گردشگر وارد کشور شدند و در 2 ماه آینده قطعاً این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

تین نیوز

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در 10 ماهه گذشته، 8 میلیون و 870 هزار نفر گردشگر وارد کشور شدند و در 2 ماه آینده قطعاً این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، ولی‌الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در آئین رونمایی طرح پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: امروز در شرایطی پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی می‌شود که شاهد خبرهای خوبی نبوده‌ایم. 

وی گفت: صنایع دستی امروز در کنار صنعت گردشگری قرار دارد و جزو لاینفک گردشگری است. 

تیموری بیان داشت: این دو نمایشگاه در سال جاری یکی شده است که قطعا می‌تواند بهره‌وری و عملکرد بهتری را داشته باشد. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور یادآور شد: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است و از خیلی از کشورها با عنوان گردشگر وارد کشور ما می‌شوند تا مردم ما را ببینند.

وی بیان داشت: در  جریان تحقیقات برند ملی گردشگری که در روز اول نمایشگاه از این برند رونمایی خواهد شد، طیف گسترده ای از افرادی که مورد نظرسنجی قرار می گرفتند، به مهمان‌نوازی و بوم‌گردی در کشور اشاره می‌کردند.  

تیموری گفت: امروز گردشگری در روند جهانی از گردشگری انبوه عبور کرده است و به صورت تخصصی پیش می‌رود. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان داشت: گردشگری روستایی، شهری، کشاورزی و... همه اینها بخشی از گردشگری کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما از استانداران، فرمانداران و شوراها درخواست داریم که در این نمایشگاه مثل سالهای گذشته حضور داشته باشند، چرا که این نمایشگاه ظرفیت‌های کشور را نشان می‌دهد. 

تیموری گفت:‌ اتفاق‌های تلخی در ماه گذشته اتفاق افتاد، ولی نیاز است که ما به صنعت گردشگری همچنان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و البته بعضی وقت‌ها اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که خارج از اراده ماست و آنچه که مهم است، تلاش ما برای برگشتن به توسعه گردشگری است. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان داشت: بخش دولتی و خصوصی در کنار هم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنند تا به توسعه گردشگری در کشور برسیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری در کشور بسیار بالا است، گفت:‌ اخیراً هم شنیده‌اید که ولیعهد کشوری دیگر اعلام کرده است که عاشق ایران است و ملت ما ملتی هستند در تاریخ اثرگذار بوده‌اند. بنابراین ما با برگزاری این نمایشگاه به دنبال ریکاوری و ترمیم صنعت گردشگری هستیم.

تیموری گفت: به عنوان مثال در کشوری که یک سونامی اتفاق می‌افتد، نمایشگاه بین‌المللی را برگزار می‌کنند تا اعلام کنند که آن کشور همچنان مقصد گردشگری است. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور تأکید کرد: این نمایشگاه بین‌المللی در روز 23 بهمن افتتاح خواهد شد و قطعاً با طیفی از مهمانان از استان‌ها و کشورهای مختلف مواجه خواهیم بود و قطعا ما آمادگی لازم را برای میزبانی داریم. 

وی تأکید کرد: اخیراً هم اتحادیه اروپا اعلام کرده است که آسمان ایران امن است و گام دوم در ترمیم یک تصویر آسیب‌دیده این است که از ارجاع به خبرهای تلخ گذشته دوری کنیم. 

تیموری بیان داشت: قطعا ما بر روی اطمینان‌سازی کار می‌کنیم و برنامه‌هایی داریم و از ابتدای هفته جاری، اقدامات خود را برای ترمیم شرایط گذشته آغاز کرده‌ایم. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور  گفت: قطعاً صنعت گردشگری ما ویژگی‌هایی دارد که در تلاطم امواج نیز پیش می‌شود؛ سال گذشته 7 میلیون و 800 هزارنفر گردشگر خارجی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل آن بیش از 52 درصد افزایش داشته است و در ده ماهه امسال نیز 7 میلیون و 870 هزار نفر گردشگر وارد کشور شده‌اند و در این دو ماه هر چقدر گردشگر وارد شود، میزان رشد آن نسبت به سال گذشته است. 

وی گفت: ما انتظار همکاری از نمایندگان مجلس نیز در این خصوص داریم و اخیراً نیز بحث مالیات از گردشگران را پیگیری کردیم  نهایتاً مالیات جدیدی را برای خروج از کشور وضع نکردند و همان اخذ عوارض است، چرا که ما به دنبال آن هستیم که صنعت گردشگری را در کشور رونق بدهیم. 

تیموری بیان داشت: خبر خوب دیگر این است که با پیگیری‌های صورت‌گرفته، کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان سراسر کشور، بیمه راهنمایان خواهند شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور گفت: همه ما باید در داخل کشور همراه شویم و عزم جدی‌ای داشته باشیم و با قدرت جلو برویم تا بتوانیم صنعت گردشگری را توسعه دهیم و قطعاً این صنعت یک مزیت مطلق برای کشور است. 

وی گفت: اخیرا هم دولت استرالیا مبل هنگفتی را برای توسعه گردشگری در کشورش اختصاص داده است، چرا که درآمدهای سرشار این کشور از حوزه گردشگری کسب می‌کند. 

تیموری بیان داشت: کشور ما 80 میلیون نفر جمیت دارد که اگر کل این جمعیت در جریان گردشگری باشند، قطعا اتفاق‌های خوبی پیش خواهد آمد. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ملی گردشگری در حال انجام است و سند راهبردی گردشگری در کمیسیون‌های دولت رأی آورده است و به زودی ابلاغ می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.