| کد خبر: 204539 |

دبیر اولین همایش خودروهای آینده عنوان کرد:

بررسی تخصصی خودروهای برقی در همایش خودروهای آینده

دبیر اولین همایش خودروهای آینده خبرداد: همایش خودروهای آینده در فضایی تخصصی با محوریت خودروهای برقی برگزار می شود.

تین نیوز

دبیر اولین همایش خودروهای آینده خبرداد: همایش خودروهای آینده در فضایی تخصصی با محوریت خودروهای برقی برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ستاد برگزاری اولین همایش خودرهای آینده، سید شهریار زینی در خصوص برنامه‌ای این همایش گفت:  با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در اولین همایش تخصصی خودروهای آینده، به موضوع تولید خودروهای برقی به صورت ویژه پرداخته خواهد شد.

دبیر اولین همایش خودروهای آینده گفت: با این وجود که آلودگی ناشی از آلایندگی‌های خودرو خسارات زیادی به همراه دارد و جان میلیون‌ها انسان به مخاطره می‌افتد، جا دارد که موضوعاتی مهمی مانند جایگزینی سوخت فسیلی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

زینی ادامه داد: همایش خودروهای آینده نیز با دید ارائه راهکارهای مناسب، برای کاهش آلایندگی‌های استفاده از خودرو، پیشبرد اهداف مدنظر در صنایع مرتبط با خودرو و همچنین ایجاد فضای کارشناسانه برای دستیابی به مدل و متد مختص اقتصاد، صنایع، وضعیت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی همچین از از رونمایی نمونه اولیه اتوبوس برقی تا پایان سال خبر داد و گفت: ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته در راستای حمل‌ونقل هوشمند، پروژه‌های هوشمندی را طراحی و با استفاده از ظرفیت توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور، این پروژه‌ها را اجرایی کرده است.

به گفته دبیر اولین همایش خودروهای آینده، نمونه اتوبوس برقی ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری دانشگاه تهران و همراهی شهرداری تهران اجرا شده است.

زینی گفت: در این طرح به دنبال طراحی اتوبوس تمام برقی با قوای محرکه کاملا بومی و ایرانی هستیم.  در کمتر از سه ماه آینده نمونه اولیه این اتوبوس رونمایی خواهد شد و در تلاش هستیم که با جذب حمایت‌های بیشتر به این پروژه شتاب بیشتری دهیم.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، در خصوص تلاش کشور برای تولید اتوبوس‌های هیبریدی، نیز توضیح داد: این پروژه‌ در سال ۱۳۸۸ تعریف و اجرایی شد و به نتایجی هم رسید، اما به علت عدم حمایت‌های کافی این طرح رها شد؛ ولی طرح فعلی ساخت اتوبوس تمام برقی است و در آن سعی شده که دو عامل در نظر گرفته شود که یکی از آنها طراحی و ساخت قوای محرکه کاملا بومی است، به گونه‌ای که بیش از۷۰ درصد از این بخش بومی‌سازی شود تا نیازهای ما به خارج از کشور به حداقل برسد تا در صورت شدت یافتن تحریم‌ها این پروژه متوقف نشود.

وی طراحی و ساخت خودروهای برقی و موتورسیکلت هیبریدی را از جمله طرح‌های مورد تایید این ستاد نام برد و اظهار داشت: برقی‌سازی خودروها و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل می‌تواند به کاهش آلایندگی محیط زیست و مصرف سوخت کمک کند؛ از این رو خودروهای برقی، فناوری آینده است و بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که مشکل آلودگی هوا ندارند، به سمت استفاده از خودروهای برقی حرکت کرده‌اند و ما نیز ناگزیر هستیم که به این سمت برویم.

این همایش از 13 تا 15 بهمن ماه در محل مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی ساختمان شماره2 واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجر، خیابان ایرانشناسی خیابان نهم، برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www. http://futurecar.ir/fa یا شماره‌های  دبیرخانه همایش، 22414190 داخلی 1104 و 1133 و  22532161  تماس بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.