| کد خبر: 204508 |

مشکل اصلی کشتی مسافری بوشهر-قطر کمبود سوخت است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: مشکل اصلی کشتی مسافری بوشهر قطر که تقریبا شش ماه پیش قرار بود مسافر و بار بین بوشهر، قطر و دبی جابجا کند کمبود سوخت بوده که همچنان پابرجا است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: مشکل اصلی کشتی مسافری بوشهر قطر که تقریبا شش ماه پیش قرار بود مسافر و بار بین بوشهر، قطر و دبی جابجا کند کمبود سوخت بوده که همچنان پابرجا است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سیاوش ارجمندزاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان در خصوص کشتی بوشهر قطر قول هایی داده اند و ما منتظر تحقق این قول ها هستیم. این کشتی هم اکنون در لنگرگاه بوشهر همچنان منتظر است و بستگی به سرمایه گذار دارد که تا چه زمانی می تواند این شرایط را تحمل کند چون برای هر روز متقبل هزینه می شود. 

وی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین و اضافه شدن ۸ میلیون تن، ظرفیت تردد بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

با اشاره به ورود سه کشتی حامل کالاهای اساسی در مدت اخیر گفت: با افزایش دسترسی ها تعداد این کشتی ها نیز بیشتر خواهد شد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تقریبا در بندر بوشهر رسوب کالا نداریم و تنها مشکل خودروها وجود دارد که بخشی از این مشکلات مربوط به قوانین گمرکی است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره خروج قطعات کشتی رافائل عنوان کرد: عملا مشاهده نکرده ایم که تجهیزات و امکاناتی برای خروج قطعات رافائل در آن محل مستقر شده باشد و اینکه یک کلیپ منتشر شود دلیل محکمی نیست و البته از نظر ما این کلیپ واقعی نیست.

ارجمندزاده تاکید کرد: تاکنون مجوزی برای خروج قطعات رافائل اخذ نشده و ما به طور منظم در آن محل گشت دریایی داریم و چنین موردی مشاهده نشده است.  

وی افزود: همین الان ما در ساحل بندرگاه خارج سازی کشتی مغروق را داریم که مشکلاتی را برای صیادان ایجاد کرده است و خود ما به عنوان متولی تامین ایمنی دریایی این کار را انجام می دهیم. 

این مسئول با اشاره به صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و مشتقات نفتی از بندر بوشهر اظهار کرد: عمده صادرات بندر بوشهر به کشور قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس و مشتقات نفتی صادره از بوشهر نیز معمولا به امارات ارسال می شود که مقصد نهایی آن امارات نیست بلکه از آنجا به مقاصد دیگر صادر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.