| کد خبر: 204496 |

اطلاعیه «کاسپین» درباره خروج یک هواپیما از باند فرودگاه ماهشهر

در پی خروج یک هواپیمای متعلق به خطوط کاسپین، روابط عمومی این ایرلاین، در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در این باره داد.

تین نیوز

در پی خروج یک هواپیمای متعلق به خطوط کاسپین، روابط عمومی این ایرلاین، در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در این باره داد.

به گزارش تین نیوز، در این اطلاعیه آمده است: ساعت ۷:۵۰ صبح امروز یک فروند هواپیمای مکدانل داگلاس MD83 به رجیستر EP-CPZ متعلق به هواپیمایی کاسپین با شماره‌ پرواز ۶۹۲۶ که در مسیر تهران - ماهشهر بود ؛ در فرودگاه ماهشهر به زمین نشست و متاسفانه از قسمت انتهای باند خارج و به فنس و موانع انتهای مسیر برخورد نموده است.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: تمامی ۱۳۵ مسافر و کرو پروازی در سلامت کامل بوده و از هواپیما تخلیه شدند همچنین علت این رخداد نیز درحال بررسی است. لازم است اهالی رسانه توجه فرمایند بر اساس اصل "صحت اطلاع رسانی" از از هرگونه گمانه‌زنی ، تحلیل غلط و یا تشویش اذهان عمومی مبنی بر علت این رخداد که خلاف موازین خبررسانی است تا پایان بررسی های مربوطه ، جدا خودداری نمایند اخبار و اطلاعیه های موثق درباره‌ی این رخداد را صرفا از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کاسپین میتوانید پیگیری فرمائید.

هواپیمایی کاسپین اضافه کرد: تیم واکنش اضطراری هواپیمایی کاسپین به همراه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در حال اعزام به ماهشهر هستند.

پرواز شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای EP-CPZ که ساعت ۶:۳۵ صبح امروز از تهران به مقصد بندرماهشهر پرواز کرد در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده و وارد اتوبان انتهای باند شد. خوشبختانه تمام مسافران و خدمه پرواز  در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شده‌اند.

تیم بررسی سانحه در حال اعزام به ماهشهر هستند

مهدی علیاری مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کاسپین در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص آخرین وضعیت سانحه خروج هواپیمای این شرکت از باند فرودگاه ماهشهر توضیح داد: تیم بررسی سانحه شرکت در حال اعزام به محل سانحه هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما تصمیم داریم از مصاحبه های غیرضروری اجتناب کنیم تا بعد از بررسی های لازم اطلاعات اولیه موثق و دقیق در اختیار مردم قرار بگیرد.

علیاری تصریح کرد: ظاهرار یکی از دلایل خروج هواپیما از باند به دلیل کوتاهی باند و سرعت زیاد هواپیما بوده است اما همانطور که عرض کردم تا بررسی دقیق کارشناسان نمیتوان اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هواپیما در حین پرواز دچار نقص فنی شده است گفت: خیر این هواپیما مشکلی فنی نداشته اما باید منتظر بررسی کارشناسان بود تا اظهار نظر کرد.

براساس گفته وی، این پرواز به صورت برنامه‌ای بوده است  و این هواپیما پروازهای زیادی به این فرودگاه داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کاسپین تاکید کرد: لازم است اهالی رسانه توجه فرمایند بر اساس اصل «صحت اطلاع رسانی» از از هرگونه گمانه‌زنی ، تحلیل غلط و یا تشویش اذهان عمومی مبنی بر علت این رخداد که خلاف موازین خبررسانی است تا پایان بررسی های مربوطه ، جدا خودداری کنند.

او گفت:اخبار و اطلاعیه‌های موثق درباره‌ی این رخداد را صرفا از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کاسپین میتوانید پیگیری فرمائید.

علت خروج هواپیمای تهران - ماهشهر هنوز مشخص نیست

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از خروج هواپیمای مسافری تهران – ماهشهر از باند فرودگاه خبر داد و گفت: هنوز هیچ علتی برای این حادثه نمی‌توان ارائه کرد.

وی ادامه داد: تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی هواپیمایی کاسپین به محل اعزام شده‌اند تا علت بروز این حادثه و خروج هواپیما از باند را بررسی کنند.

۲ مصدوم در حادثه هواپیما فرودگاه ماهشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:  در پی سانحه هواپیما در فرودگاه ماهشهر یک زن و یک مرد از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند که توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند. همچنان نیروهای هلال احمر در محل حادثه حضور دارند.

پرداخت خسارت کامل به هواپیما

در پی سانحه صبح امروز خارج شدن هواپیمای کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر، مدیرکل بیمه‌های مسئولیت و حمل و نقل شرکت سهامی بیمه ایران از پیگیری این حادثه خبر داد و گفت: هواپیمای آسیب دیده خطوط هوایی کاسپین تحت پوشش کامل بیمه ایران بوده است.

حجم ویدیو: 4.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.