| کد خبر: 204490 |

◄ نرخ قانونی کمیسیون شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری چقدر است؟

۵ درصدی که در هنگام صدور صورت به کمیسیون اضافه می‌شود مبلغ آن را نه شرکت می‌دهد و نه راننده بلکه این مبلغ که هزینه عوارض شهرداری؛ خرید صورت و بیمه تکمیلی درمان و بدنه خودروی راننده می‌شود را مسافر متحمل می‌شود.

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: نرخ قانونی کمیسیون خالص شرکت‌ها حداکثر ۱۵ درصد است که با جمع ۵ درصد عوارض ۲۰ درصد از کل مبلغ کرایه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین‌زاده این مطلب را در پاسخ به برخی ابهامات رانندگان سواری کرایه در مورد مبلغ قانونی کمیسیون‌ شرکت‌های حمل و نقل و در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: نکته حائز اهمیت است این است که ۵ درصدی که در هنگام صدور صورت به کمیسیون اضافه می‌شود مبلغ آن را نه شرکت می‌دهد و نه راننده بلکه این مبلغ که هزینه عوارض شهرداری؛ خرید صورت و بیمه تکمیلی درمان و بدنه خودروی راننده می‌شود را مسافر متحمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: الزام صدور صورت وضعیت برای تاکسی‌های فرودگاهی

او خاطرنشان کرد: مکانیزم آن هم به این شکل است که هنگام نرخ‌گذاری مسیرها 2 نوع نرخ در نظر گرفته می‌شود:

۱_ نرخ کرایه خالص که مثلاً برای مسیر تهران-فرودگاه ۹۵ تومان تعیین می‌شود.

۲- نرخ کرایه دریافتی از مسافر که پنج درصد به نرخ خالص اضافه می‌شود که ۹۵ تومان کرایه خالص مسیر مذکور به ۱۰۰ تومان افزایش می‌یابد که راننده در هنگام دریافت صورت وضعیت به‌غیر از کمیسیون شرکت ۵ درصد اخذ شده از مسافر را در قالب کرایه را به‌شرکت باز می‌گرداند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور تاکید کرد: بر این اساس، طبق مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمع کمیسیون و عوارض دریافتی از رانندگان سواری کرایه نباید از 20 درصد کرایه بیشتر شود.

حسین‌زاده در پاسخ به پرسش دیگری در مورد این‌که چرا در محاسبه میزان پیمایش خودروهای سواری برای تخصیص سهمیه سوخت، پیمایش از در منزل محسوب نمی‌شود؟ اظهار کرد:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای جبران این گونه مسافت‌ها که در پیمایش در نظر گرفته نمی‌شود در درجه اول مقدار پیمایش رانندگان را در این مسیر به‌جای36 کیلومتر جاده ۸۰ کیلومتر محسوب خواهد نمود ودر درجه دوم نیز درصدی سوخت به‌غیر از مقدار پیمایش و مقدار پایه برای رانندگان در نظر خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صاحب نورافکن 0 0

    کارجی هیچ امکانتی ندارد ازجمله دستشویی پارکینک