| کد خبر: 204451 |

ضرورت استقرار شبانه روزی قرنطینه در بنادر برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا

در شرایطی که نگرانی خانوده ها از شیوع و انتقال بیماری کرونا از خاوردور فراگیر شده، گروه قرنطینه پزشکی باید برای تایید ورود و خروج کشتی و اشخاص در بندر، به صورت شبانه روزی در بنادر حضور داشته باشند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور چین و لزوم جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق بار و تردد خدمه های کشتی های ورودی به بنادرکشور گفت: در شرایطی که نگرانی خانوده ها از شیوع و انتقال بیماری کرونا از خاوردور فراگیر شده، گروه قرنطینه پزشکی باید برای تایید ورود و خروج کشتی و اشخاص در بندر، به صورت شبانه روزی در بنادر حضور داشته باشند.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مدیران این سازمان با موضوع « بیان مشکلات و چالش های بنادر بازرگانی»، با اشاره به چالش های عملیاتی و تجهیزاتی مشترک بنادر بزرگ تجاری کشور و ضرورت ارائه راهکارهای اجرایی و برنامه زمان بندی شده برای رفع این چالش ها توسط مدیران ستادی، گفت: با همین امکانات و ابزارهای موجود در بنادر کشور، به سادگی، می توانیم چالش های مدنظر مدیران بنادر را رفع کنیم.

وی افزود: تامین تجهیزات بندری مخصوص تخلیه کالاهای فله و غلات بنادر امام خمینی (ره) ، انزلی و شهید رجایی باید هرچه سریع تر، مطابق با جابه جایی برنامه ریزی شده، صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به ترافیک جدید ورودی به بندر شهید رجایی ناشی از ورود کالا های اساسی به این بندر، نیاز به تجهیزات بندری مخصوص کالاهای فله و غلات در بندر شهید رجایی بسیار زیاد شده است.

 

راستاد با بیان اینکه کمبود تجهیزاتی برخی بنادر با مدیریت درست قابل برطرف شدن است، تاکید کرد: لازم است معاونت مهندسی و توسعه امور زیر بنایی، هرچه سریعتر پروژه انتقال تجهیزات به بنادر امام خمینی ره و شهید رجایی را پی گیری کند.

 وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور چین و لزوم جلوگیری از انتقال این بیماری از طریق بار و تردد خدمه های کشتی های ورودی به بنادرکشور  گفت: در شرایطی که نگرانی خانوده ها از شیوع و انتقال بیماری کرونا از خاوردور فراگیر شده، گروه قرنطینه پزشکی باید برای تایید ورود و خروج کشتی و اشخاص در بندر، به صورت شبانه روزی در بنادر حضور داشته باشند.

بنا بر این گزارش، محمد رضا الهیار ؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی نیز در این نشست از ۲برابر شدن بودجه اعتباری برای زیرساخت های بنادر خبر داد و گفت: در راستای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و به عنوان بزرگ ترین پروژه تجهیرات دریایی، فرایند ساخت ۴۳ فروند انواع تجهیزات دریایی در دست انجام است.

 

همچنین جلیل اسلامی؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر در سخنانی خواستار تسریع فرآیند تامین تجهیزات امداد و نجات در بنادر شد و از آمادگی بنادر برای اجرای طرح تسهیل گردشگری دریایی در ایام تعطیلات نوروز شد.

 

فرهاد منتصر کوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر هم با اشاره به ورود و تخلیه ۴ میلیون و ۲۹۷ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور، تاکید کرد: با توجه به پر بودن انبار های بنادر، لازم است با هماهنگی گمرک و سایر دستگاه های ذیربط، از ظرفیت بیرون از بنادر برای نگهداشت و حمل یکسره کالاهای اساسی استفاده کنیم.

کوهساری خرید تجهیزات استراتژیک بندری را اولویت اصلی سازمان بنادر برشمرد و از حضور مستمر قرنطینه انسانی و نباتی در بنادر کشور با توجه به حاد شدن بیماری کرونا خبر داد.

همچنین، سید سعید سید علایی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع نیز از تنظیم سند برنامه نیروی انسانی در سازمان بنادر و اعلام آن به سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد و آموزش مدیران بر اساس نیاز سنجی آموزشی سازمان بنادر را ضروری دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.