| کد خبر: 204443 |

وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم رئیس سازمان نظام مهندسی:

◄ دوران شرکت‌هایی که پروژه‌های بزرگ را برای خود می‌گرفتند سر آمده است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید دوران امضا فروشی خاتمه یابد، گفت: مهندسان ناظر باید در چارچوب پروانه و نقشه اقدام کرده و سازمان‌های نظام مهندسی مدیریت کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  دوران امضا فروشی باید خاتمه یابد، گفت: مهندسان ناظر باید در چارچوب پروانه و نقشه اقدام کرده و سازمان‌های نظام مهندسی مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی  امروز در مراسم آیین معارفه و تکریم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد استقرار شورای هشتم نظام مهندسی در یک روال مناسب هستیم، عنوان کرد: بحث انسجام و هماهنگی و پرهیز از اختلافات، ایجاد وحدت رویه، سلامت و شفافیت مالی، نوآوری و توسعه قابلیت عملکرد و تعهد فردی و سازمانی، فرصت آفرینی برای جوانان و توسعه عدالت، مردم داری و پرهیز از ایجاد نارضایتی از جمله موارد مهم در منور اخلاقی میتوان قلمداد کرد.

وی به ارتقای کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: اگر امروز برای مثال یک زلزله 6.8 ریشتری رخ دهد نباید شاهد تلفات مالی و جانی باشیم که این اتفاق نشان از دستاوردهای مهندسی ما دارد از همین رو لازم است مقررات ملی ساختمان با نظارت ویژه در ساخت و سازها اعمال شود تا ابنیه و ساختمان‌های ما در حوادث و زلزله‌ها سالم بماند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم یک استان دستورالعملی را اجرا کند و استانی دیگر از آن تبعیت نکند، افزود: با سازمان‌های استانی که به دستورالعمل‌ها توجه نکنند و رفتار سلیقه‌ای داشته باشند برخورد می‌کنیم.

او با انتقاد به اینکه عدم سلامت و شفافیت مالی در گذشته به سازمان‌های نظام مهندسی لطمه زد ، اظهار داشت: دوران شرکت‌هایی که پروژه‌های بزرگ را برای خودشان توسط هیأت مدیره نظام مهندسی‌ها به دست می‌گرفتند سر آمده است.

به گفته او؛ اینکه برخی پروژه‌های بزرگ برای عده‌ای خاص باشد و بقیه مهندسان سهمی نداشته باشند پذیرفتنی نیست. از سوی دیگر امضافروشی از سوی مهندسان باید کامل حذف شود و مهندسان ناظر باید در چارچوب پروانه و نقشه اقدام کرده و سازمان‌های نظام مهندسی مدیریت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نباید اقداماتی در راستای نارضایتی مردم صورت بگیرد.

اسلامی با اشاره به اتمام مرحله غربالگری طرح ملی ساختمان در فاز نخست ثبت نام‌ها گفت: ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند که ۴۲ درصد واجد شرایط نبودند و ۵۸ درصدی که واجد شرایط بودند شامل ۱۴۰ هزار واحد مسکونی خواهد شد. نظام مهندسی نیز در تهیه نقشه واحدهای این طرح مدیریت بیشتری اعمال کند تا اقدام ملی مسکن به سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش نظام مهندسی در طرح ملی مسکن برای افزایش کیفیت ساخت و ساز به کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی گفت: مهندسان ناظر باید در چارچوب پروانه و نقشه اقدام کرده و سازمان‌های نظام مهندسی مدیریت کنند تا امضافروشی خاتمه یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.