| کد خبر: 204356 |

آسمان ایران‌ مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر هوایی برای شرکت‌های دنیا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر هوایی بین جنوب شرق آسیا و اروپا است و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر هوایی بین جنوب شرق آسیا و اروپا است و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پروازهای عبوری همیشه امن است، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر هوایی بین جنوب شرق آسیا و اروپا است و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: فضای کشور ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی ‌برای شرکت‌های هواپیمایی دنیا به صرفه است و کوتاه‌ترین مسیر بین جنوب شرق آسیا و اروپا برای هواپیماها، عبور از کشور ایران است و معمولاً شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که از آسمان ایران عبور کنند.

وی تأکید کرد: کاهش پروازها از فضای کشور مقطعی است و پیش‌بینی می‌شود به زودی به آمارهای قبلی و عبور بیش از ۱۰۰۰ پرواز در روز از فضای کشور، برگردیم.

اسعدی سامانی اضافه کرد: به دلیل کوتاهی مسیر فضای ایران، کاهش مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی یکی از موارد قابل توجه است، به هر حال هزینه سوخت یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است ضمن آنکه کارکرد‌ کمتر ‌قطعات هواپیما و همچنین قطعات تایمی نیز در حوزه سود و زیان شرکت هواپیمایی، مهم است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امن‌ بودن آسمان ایران، اظهار داشت: ‌آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز برای پروازهای عبوری ‌مقرون‌به‌صرفه است.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز اسلامی وزیر راه‌ و شهرسازی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از کشورهای امن بوده و استقرار نظامات هوانوردی در کشور مؤید امنیت آسمان ایران است؛ ایران یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین کشور‌هایی است که توانسته الزامات و نظامات سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و همچنین یکپارچگی با نظام هوانوردی جهانی را مستقر کند و از این رو‌ آسمان کشور همواره یکی از امن‌ترین آسمان‌ها برای پرواز بوده و خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.