| کد خبر: 204250 |

آمادگی راهداران برای مقابله با جاری شدن سیل احتمالی در منطقه سیستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای راهداری این اداره‌کل با برنامه‌ریزی‌های لازم آماده وقوع احتمالی سیل در شمال این استان هستند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای راهداری این اداره‌کل با برنامه‌ریزی‌های لازم آماده وقوع احتمالی سیل در شمال این استان هستند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایوب کرد روز چهارشنبه اظهار داشت: این اداره‌کل با توجه پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب از افغانستان و جریان روودخانه هیرمند برای جلوگیری از انسداد راه‌ها نسبت به شناسایی نقاط مستعد سیل، لایه‌روبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تهیه لوله جهت مسیرهای هدایت و خروج آب به سمت تالاب بین‌المللی هامون با استفاده از توان تیم راه‌سازی و راهداری وحدت در منطقه سیستان اقدام کرده است.

وی انجام اقدامات پیشگیرانه را عامل مهم کاهش خطرات احتمالی سیل برشمرد و  افزود: تیم راه‌سازی و راهداری وحدت سیستان برای جلوگیری از ایجاد بحران در شمال استان اقدام به خاک ریزی نقاط در معرض آسیب دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا روستای سنجری، تسطیح و رگلاژ دایک رودخانه هیرمند از سد سیستان تا لورگ باغ، بازگشایی و تنقیه دهانه پل بزرگ رودخانه هیرمند در محور ترانزیتی زهک – جزینک، ترمیم و تقویت دایک نیاتک به طول یک کیلومتر و به ارتفاع ۲ متر کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بازگشایی و ترمیم پل لوله‌ای محور نیمروز - اکبر آباد، دهانه پل لوله‌ای محور بنجار - بی بی دوست، دهانه پل ملکی در محور زابل- دوست محمد، دهانه پل محور نیمروز- اکبرآباد و همچنین احداث سه سیل بند جهت جلوگیری از آب بردگی دایک جاده ترانزیتی زابل - دوست محمد، تسطیح و رگلاژ دایک رودخانه نیاتک از محور دوست محمد تا  محور بی بی دوست و ترمیم و تقویت آب بردگی محور اصلی زابل - زاهدان کیلومتر ۱۱۸ از دیگر اقدامات تیم وحدت سیستان برای مواجه با سیل احتمالی در منطقه ذکر کرد.

وی ایجاد دریواسیون محورهای میل نادر - سفید آبه پل بندان به طول ۵۰۰ متر و حوالی رود شل به طول یک کیلومتر را از دیگر اقدامات تیم راهداری و راه‌سازی وحدت برای ایجاد آمادگی در مقابل سیل احتمالی در سیستان ذکر کرد و افزود: این اداره‌کل با بسیج تمامی امکانات نظیر ماشین‌آلات و نیروی انسانی، آمادگی کامل جهت مقابله با وقوع هرگونه بحران و جاری شدن سیل را دارد و تمامی راهدارخانه‌ها به لوازم مورد نیاز تجهیز شده‌اند تا در صورت لزوم مورد استفاده کاربران جاده قرار گیرند.

کرد با بیان اینکه هم‌اینک تمامی محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان باز و عبور و مرور در آنها برقرار است، از رانندگان و مسافران خواست تا در صورت وقوع شرایط بحرانی تا حد ممکن از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.