| کد خبر: 204239 |

اعمال محدودیت‌های ساعتی ترافیک در قطعه یک آزادراه تهران – شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جلوگیری از پس زدن بار ترافیک در زمان‌های پیک سفر، محدودیت‌های ساعتی برای تردد خودروها در قطعه یک آزادراه تهران – شمال اعمال خواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جلوگیری از پس زدن بار ترافیک در زمان‌های پیک سفر، محدودیت‌های ساعتی برای تردد خودروها در قطعه یک آزادراه تهران – شمال اعمال خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز  به نقل از مهر، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی ترافیک کشور و شورای ایمنی، مشورت‌هایی برای نحوه تردد در قطعه یک آزادراه تهران – شمال صورت گرفته است، اظهار داشت: در این جلسه از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در طول این قطعه، به مسافران خدمات رسانی می‌کنند، در مورد نحوه و زمان تردد خودروها نظرخواهی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طور قطع در بهمن‌ماه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و ما پیش از بهره‌برداری چند روز به صورت آزمایشی این آزادراه را باز می‌کنیم تا تعداد محدودی خودرو از این آزادراه تردد کنند.

وی افزود: در طول این مدت، اگر در این مسیر نقص و یا مشکلاتی وجود داشته باشد، به صورت کامل رفع شود و ایمنی آن به صورت صد درصد تأمین شود.

خادمی یادآور شد: در حالت عادی در آزادراه هیچ محدودیتی برای تردد وجود نخواهد داشت؛ اما در زمان‌های پیک ترافیک محدودیت‌هایی ساعتی برای کاهش بار ترافیک و جلوگیری از پس زدن ترافیک به جاده چالوس اعمال خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هنوز تصمیم‌گیری درباره اعمال ساعت‌های محدودیت‌های ترافیک گرفته نشده؛ اما به طور قطع پیش از بهره‌برداری کامل در مورد این موضوع و نحوه کار، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدای این آزادراه در اتوبان شهید همت است و انتهای آن به جاده فعلی شهرستانک می‌رسد که خودروها از آنجا به جاده چالوس هدایت می‌شوند؛ گفت: بنابراین برای جلوگیری از افزایش بار ترافیک محدودیت‌هایی را در این قطعه اعمال خواهیم کرد که در این مسیر، مشورت‌هایی هم با راهداری و پلیس راه صورت خواهد گرفت.

خادمی با اشاره به اینکه در تردد آزمایشی تمامی خودروها می‌توانند تردد داشته باشند و نیازی به ثبت نام ندارد، افزود: در بهره‌برداری آزمایشی ساعت‌های خاص تردد، خودروها می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال هم گفت: تمامی نرخ‌های پیشنهادی عوارض در کمیته اعلام شده و با توجه به هزینه‌ای که صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط پیمانکاران انجام شده نرخ عوارض تعیین خواهد شد و هم‌اکنون این نرخ در کمیته هیأت دولت در حال بررسی است.

وی تأکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بار ترافیک عوارض در این مسیر به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و هیچگونه توقفی در طول این مسیر برای خودروها وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.