| کد خبر: 204185 |

پرواز همدان - مشهد لغو شد

مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: پروازهای هواپیمای قشم ایر مشهد - همدان - مشهد به دلیل وجود ابرهای CB (کومه‌ای‌بارا یا کومولونیمبوس) لغو شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: پروازهای هواپیمای قشم ایر مشهد - همدان - مشهد به دلیل وجود ابرهای CB (کومه‌ای‌بارا یا کومولونیمبوس) لغو شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سهراب کلوندی روز سه‌شنبه  افزود: با توجه به شرایط جوی و وجود ابرهای رعد و برق‌زا در ارتفاع پرواز هواپیمای مشهد - همدان، پرواز شماره ۱۳۱۰ و ۱۳۱۱ هواپیمایی قشم ایر در مسیر مشهد - همدان - مشهد امروز سه‌شنبه یکم بهمن ماه باطل اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: پرواز ۱۳۱۱ قرار بود مسافران را ساعت ۱۲ از فرودگاه مشهد به همدان منتقل کند که ابتدا یک ساعت و نیم تاخیر داشت و پس از مساعد نشدن هوا لغو شد.

کلوندی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان امروز شرایط لازم برای نشست و برخواست را داشت، عنوان کرد: ۶۵ بلیت برای این پرواز فروخته شده بود که هزینه بلیت به مسافران بازگردانده می‌شود.

وی اضافه کرد: پرواز ۱۳۱۰ نیز قرار بود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه همدان به سمت مشهد پرواز کند که بلیت‌های فروخته شده آن برای پرواز روز جمعه چهارم بهمن معتبر است.

مدیر فرودگاه بین المللی همدان عنوان کرد: بر اساس قرارداد با بخش خصوصی، پروازهای همدان - مشهد در روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: استمرار این پرواز مشارکت مردم را می‌طلبد چراکه در صورت خالی ماندن صندلی‌های هواپیما، شرکت چارتر کننده، متضرر و مجبور به لغو آن می‌شود.

مدیر فرودگاه همدان گفت: پروازهای این مسیر از مشهد حرکت و ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه در فرودگاه همدان به زمین می‌نشیند و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از همدان به سمت مشهد پرواز می‌کند.

کلوندی با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل به سرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر هفته ای ۲ پرواز نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به کیش انجام می شود.

وی افزود: همچنین توافقاتی برای راه اندازی پرواز ایران ایر همدان - تهران و همچنین همدان - شیراز - قشم و همدان - نجف از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.

سال ۱۳۴۵ شمسی طرح ساخت فرودگاه جدید، در کنار فرودگاه قدیم، مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۵۱ بهره برداری شد. این فرودگاه در فاصله پنج کیلومتری ضلع شمال شرقی شهر همدان و در کنار جاده اصلی تهران در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار واقع شده است و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.