یک فعال حمل و نقل جادهای:
◄ اضافه شدن کامیون جدید به صلاح حملونقل جادهای نیست
حجم باری که در حال حاضر با کامیون حمل میشود با تعداد ناوگان فعال تناسب ندارد.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه اضافه شدن کشنده و کامیون جدید به ناوگان بدون اینکه ناوگان فرسوده ای از این بخش خارج شود به صلاح حمل و نقل جادهای نیست، پیشبینی کرد کامیون داران و رانندگان واقعی حمل و نقل جاده ای در آینده نزدیک به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.
به گزارش تین نیوز، داوود کریمی این مطلب را در شبکههای اجتماعی و به دنبال انتشار خبر واردات کامیون های دست دوم به کشور بیان کرد و افزود: با توجه به طرحهای توسعه در کشور و توسعه حمل و نقل ریلی، در سالهای گذشته شاهد این اتفاق بودهایم که حمل بسیاری از بارهایی که بهصورت فلهای حمل میشود، به بخش ریلی سپرده شده است.
وی اظهار کرد: اگرچه در هر کوچه و خیابان و روستا نمیتوان راهآهن کشید ولی حجم باری که در حال حاضر با کامیون حمل میشود با تعداد ناوگان فعال تناسب ندارد چه برسد به اینکه در چند سال آینده حمل و نقل ریلی طبق برنامه باید نقش گستردهتری در بخش حمل کالا ایفا کند.
او تاکید کرد: لازم است از هم اکنون مسئولان مرتبط به این موضوع توجه کنند تا با نگاه آیندهنگرانه از صدماتی که این موضوع به حمل و نقل جاده ای وارد میکند، جلوگیری کنند.
کریمی گفت: اضافه شدن کشنده و کامیون جدید به ناوگان بدون اینکه ناوگان فرسودهای از این بخش خارج شود به هیچ عنوان به صلاح حمل و نقل جادهای نیست و حتی در آینده وضعیت این صنف بغرنج خواهد شد.
وی افزود: طرح نوسازی ناوگان فرسوده یک ابر پروژه است و اجرای آن اراده محکم و دلسوزانه مسئولان مربوط را میطلبد تا دست دلالان و سوداگران از آن کوتاه و فقط ناوگان فرسوده فرسودهسواران نوسازی شود نه اینکه فرسودهسواران به جمعیت بیکار کشور اضافه شده و فرصت رانتخواری برای سودجوها فراهم شود.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه نباید سودجویی ها و فرصت طلبیهای سه سال گذشته که کم و بیش رخ داده و صدمات آن را فقط رانندگان واقعی متحمل شدهاند، تکرار شود، اضافه کرد: لازم است مسئولان بخشهای مختلف در حمل و نقل جادهای با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان ثبت اسناد زمینه را برای شفافسازی فراهم آورده و صف کامیونداران و رانندگان واقعی را از صف کسانی که در شغل دیگری اشتغال داشته و بیمه شده کارخانه یا سازمان دیگری هستند، جدا کنند.
او بیان کرد: به وفور شاهد هستیم افرادی از مشاغل مختلف حتی پزشک و مهندس و کارمند و کاسب و غیره در کنار شغل اصلیشان اقدام به خرید کشنده و کامیون بهنام خودشان و یا اعضای خانواده نمودهاند که این کار ظلم به رانندگانی است که هیچ شغل و حرفه و محل درآمدی جز این کار ندارند.
کریمی با تاکید بر اینکه این موضوع در آینده با توسعه حمل و نقل ریلی برای کامیونداران به یک معضل حاد تبدیل خواهد شد، خواستار جلوگیری از روند صدمهزدن به کامیونداران واقعی با دخالت شغلی در این حرفه از سوی فعالان دیگر مشاغل شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.