| کد خبر: 204153 |

مرحله نخست طرح ملی ابرار در ۱۶ روستای سیستان و بلوچستان درحال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای مرحله نخست طرح ملی ابرار در قالب ۱۶ پروژه راه روستایی جمعاً به طول ۶۵ کیلومتر در این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای مرحله نخست طرح ملی ابرار در قالب ۱۶ پروژه راه روستایی جمعاً به طول ۶۵ کیلومتر در این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه تقویت و مناسب سازی راه های روستایی تحول اقتصادی و نیز رونق گردشگری را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر مطالعه طرح ابرار توسط چهار اکیپ راه‌سازی و راهداری تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان در ۱۶ روستای شهرستان های هامون، هیرمند، میرجاوه، خاش و مهرستان به طور ۱۰۰ درصد انجام شده است و همچنین عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی این راه ها نیز با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۲ درصد درحال انجام است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط چهار اکیپ راه سازی و راهداری سیستان و بلوچستان تاکنون عملیات اجرای زیراساس تثبیتی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اتمام آسفالت راه روستایی مدوحک مهرستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین راه های روستایی میرآباد و چاه سم شهرستان خاش با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، پس از نصب علائم و اجرای خط کشی، آماده بهره برداری خواهند بود.

کرد خاطر نشان کرد: ابتکار این اداره کل در زمینه تمرکز ارائه خدمات راهداری و راهسازی در قالب اکیپ های چهار گانه و انجام بسیاری از پروژه های راهداری به صورت امانی، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت و کاهش هزینه های مرتبط داشته است که این خود مصداق بارز التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

گفتنی است، طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی یا «ابرار» با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی در سراسر کشور در حال اجراست که در گام نخست، ۲ هزار کیلومتر از این راه ها با اولویت قراردادن مسیر دسترسی روستاهای بالای ۵۰ خانوار فاقد راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.