| کد خبر: 203969 |

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه/ بودجه راه‌های استان اردبیل ۱۰ برابر شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز عملیات اجرایی بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه را شاهد بودیم تا با تامین اعتبار شاهد اجرای آنها باشیم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز عملیات اجرایی بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه را شاهد بودیم تا با تامین اعتبار شاهد اجرای آنها باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری استاندار اردبیل با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول انقلاب تا سال ۹۶ کل راه‌های شریانی استان اردبیل ۲۵۰ کیلومتر دارای ردیف ملی بود که هم اکنون این میزان به ۷۰۰ کیلومتر ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با ردیف‌دار شدن راه‌های مواصلاتی استان ما توانستیم در سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه‌ها اعتبارات خوبی را بگیریم که نیمی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد مطالعات امکان‌سنجی راه‌ها گفت: تمام راه‌های شریانی استان اردبیل از مطالعات امکان‌سنجی بهره‌مند شده‌اند که فاز اول و دوم مطالعات تکمیل و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی اکثر این راه‌ها شروع خواهد شد.

حیدری از احداث تونل دوم محور اردبیل – آستارا و بهسازی و تعریض این مسیر تا ۲.۶ کیلومتر خبر داد و بیان کرد: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پروژه برآورد شده و مجوز احداث از وزارت راه و شهرسازی اخذ کردیم که تا آخر سال عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی در مورد محور اردبیل - سرچم گفت : احداث باند دوم  اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی در این محور شروع شده است.

حیدری همچنین به محورهای شمال استان از سه راهی صحرا  – گرمی – بیله‌سوار - پارس آباد به مشگین شهر اشاره و تصریح کرد: سال گذشته مطالعات گرمی به بیله سوار اتمام یافت و مطالعات سربند – مشگین‌شهر در حال اتمام است و از سال آینده عملیات اجرایی این محورها با سرعت آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: کل راه‌های شریانی استان اردبیل تا سال ۹۶ بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشته که با یک جهش ۱۰ برابری در این بخش این رقم اعتبار در سالجاری به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته که این یک همت همه جانبه بود.

حیدری گفت: در سالجاری از منابع پیش‌بینی شده برای توسعه راه‌های استان ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و تا پایان فصل اعتبارات ۲۵ درصد باقیمانده اعتبارات امسال جذب خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸ عنوان و ۳۰ پروژه به ارزش ۴۵۵ میلیارد تومان افتتاح شد و آغاز عملیات اجرایی یک هزار میلیارد تومان پروژه را نظیر ۷۱ کیلومتر محور اردبیل – سرچم، ۱۷ کیلومتر اردبیل – مشگین‌شهر، ۲۰ کیلومتر اردبیل – گرمی  و ... شروع شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.