| کد خبر: 203965 |

نیاز به دریافت اطلاعات برای صدور پروانه ساخت پلاسکو

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران برای صدور پروانه ساخت برای ساختمان جدید پلاسکو نیاز به دریافت اطلاعات کامل پروژه دارد.

تین نیوز

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران برای صدور پروانه ساخت برای ساختمان جدید پلاسکو نیاز به دریافت اطلاعات کامل پروژه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به گذشت ۳ سال از وقوع حادثه غم انگیز پلاسکو بیان کرد: باعث تاسف است که بعد از گذشت ۳ سال از چنین حادثه ای که تمام سطوح تصمیم گیری به آن ورود داشتند و وعده هایی برای همراهی دادند تا ساختمانی مبتنی بر تمام استانداردهای ایمنی، شهرسازی و معماری به جای پلاسکو ساخته شود، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: البته مدیریت شهری تهران کارنامه قابل قبولی در این خصوص دارد. شورای شهر و شهرداری تهران حداکثر همکاری لازم را برای اینکه پرونده به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری برود، داشته و شهرداری منطقه ۱۲ علی رغم اینکه هنوز نقشه های کامل مربوط به این ساختمان از سوی مالک پروژه ارائه نشده برای فرایند گودبرداری و مقاوم سازی جداره های گود و حتی ایجاد بخشی از اسکلت آن اجازه داده است، اما واقعیت این است که این ساختمان نباید بیش از این بدون مجوز ساخته شود. ساختمانی که قرار بود همه اصول شهرسازی و معماری و قانون در آن رعایت شود تاکنون بدون پروانه پیشرفته است و در اینجا نه تنها شهرداری تهران قصوری نداشته، بلکه مکاتبات بسیار زیادی انجام داده است اما هنوز اطلاعات لازم از جمله اطلاعات مربوط به حقوق مکتسبه این ملک از سوی مالک پروژه به شهرداری تهران ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری نیز جلساتی را در این خصوص برگزار کرده و امیدواریم شاهد انجام تعهدات بنیاد مستضعفان باشیم.

سالاری با اشاره به اظهارات مالک پلاسکو مبنی بر عدم پرداخت عوارض به شهرداری اظهار داشت: پرداخت عوارض جزء تعهدات مالک پروژه است و اگر قانون اجازه دهد، شورای شهر در این خصوص تخفیف هایی ارائه خواهد داد اما تا جایی که ما بررسی کردیم بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده مشابه، شورای شهر نیز امکان بخشودگی عوارض را ندارد، مگر اینکه راهکار قانونی دیگری ارائه شود در هر صورت اکنون کار احداث ساختمان جدید پلاسکو پیش نمی رود و صرفاً در طبقات تحتانی اقدامات مقاوم سازی را انجام می دهند.

وی افزود: شهرداری تهران برای صدور پروانه نیاز به اطلاعات کامل دارد و در آخرین جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری، شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان قرار شد، اطلاعات ارائه شود و امیدوارم این موضوع پیگیری شود تا شاهد سرعت در احداث این ساختمان باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.