| کد خبر: 20391 |

آخرین اخبار از کریدور شمال به جنوب ایران

تین نیوز | معاون شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور از احداث یک راه جدید از اردکان به سمت چوپانان و دامغان خبر داد.
 
خیرالله خادمی تصریح کرد: این راه جدید که با هدف بهبود کیفیت جاده این مسیر و البته بالا رفتن سرعت دسترسی به این مناطق ساخته می‌شود در حال حاضر وارد مرحله اجرایی شده است.
 
وی افزود: از سمت اردکان حدود 60 کیلومتر از جاده آغاز به آماده سازی کرده و از سمت دامغان نیز استان سمنان فعالیت‌هایی را برای فراهم آوردن شرایط لازم آغاز کرده است.
 
معاون شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با بیان این‌که با تکمیل شدن این قطعه یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کریدور شمال به جنوب تکمیل می‌شود، اظهار کرد: این مسیر که کوتاه‌ترین ارتباط جاده‌ای از بندرعباس تا بندر امیرآباد را به وجود می‌آورد تحولی جدی در سفرهای جاده‌ای خواهد بود.
 
خادمی با بیان این‌که این کریدور به جای عبور از تهران از شرق اصفهان می‌گذرد، تصریح کرد: تاکنون مسیرهای جاده‌ای از جنوب بندرعباس آغاز می‌شد و با عبور از یزد و اردکان به تهران می‌رسید و سپس با عبور از ساری به امیرآباد متصل می‌شد اما مسیر جدید یک میان‌بر به حساب می‌آید و به جای عبور از تهران از گوشه شرقی اصفهان گذشته و با عبور از دامغان به بندر امیرآباد منتهی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر جاده اردکان به دامغان که از قدیم ساخته شده زیر بار ترافیک قرار دارد اما با توجه به نیاز به بهسازی که دراین راه احساس می‌شد بنا شد یک خط جدید از اردکان به چوپانان و سپس دامغان کشیده شود.
 
معاون شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور خاطرنشان کرد: با نهایی شدن این جاده با توجه به این‌که راه دامغان تا گلوگاه نیز یک جاده خوب به حساب می‌آید اصلی‌ترین قطعات باقیمانده از کریدور شمال به جنوب کشور تکمیل شده و یک جاده مستقیم از بندرعباس به بندر امیرآباد کشیده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    این راه موجوده. هر ادعایی برای دریافت بودجه احداثراه جدید اردکان به دامغان کلاهبرداریه و دروغ. سال۸۹ من از همین مسیر رفتم یعنی اردکان چوپانان جندق تا معلمان دامغان مسیری که از دل کویر میگذشت بسیار زیبا بود و خلوت و آسفالت عالی چندین پمپ بنزین هم تو مسیر بود حالا اینا جاده ساخته شده رو میخوان بسازن؟

  • اسکندر 0 0

    بهتر است توضیح بیشتری از سوی شرکت ارائه شود که وضعیت جاده های موجود چیست و برنامه توسعه راهها در این کریدور چقدر هزینه دارد و آیا تصویب شده یا اینکه فقط حرفی زده اند و پیشنهاد شده است؟ و گرنه شبهه پیش می آید که وقتی یک مدیر دامغانی باشد به فکر دامغان است و وقتی یک نفر اهل آمل به فکر آمل و …