| کد خبر: 203893 |

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

◄ انتخاب مشاور طراحی خط 10 تا پایان دی ماه

علی امام با بیان این که تا پایان دی ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شود، گفت: مقدمات توسعه این خط به محض تامین منابع مالی از اسفند ماه جاری امکان پذیر است.

تین نیوز

علی امام با بیان این که تا پایان دی ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شود، گفت: مقدمات توسعه این خط به محض تامین منابع مالی از اسفند ماه جاری امکان پذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر اتمام انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ متروی تهران تا پایان دی ‌ماه جاری عنوان کرد: همچنین در صورت وجود منابع مالی این امکان وجود دارد که از اسفند ماه مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.

امام با اشاره به اینکه خط ۱۰ متروی تهران یک خط شرقی - غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع 4 منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷  متروی تهران در تقاطع است.

او گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است 11 و نیم کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ ، 12 و نیم کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتراز منطقه یک و ۹ کیلومتر  نیز ازمنطقه ۴ شهر تهران عبور کند.

امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجیه اقتصادی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فازیک، بخش غربی آن است.

او با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.

 مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط 10 شویم.

جلسات جذب سرمایه‌گذار برای آغاز عملیات اجرایی خط 10 در حال جریان است و این خط بر اساس تصمیم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای اسلامی شهر تهران اولین خط از خطوط متروی تهران است که بر اساس الگوی مشارکت عمومی- خصوصی اجرایی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.