| کد خبر: 203777 |

سفر افزون بر ۲۳۵ هزار نفر با قطار گیلان

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از سفر ۲۳۵ هزار و ۶۲ نفر از طریق قطار گیلان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از  سفر ۲۳۵ هزار و ۶۲  نفر از طریق قطار گیلان  طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین ولدی روز چهارشنبه افزود:  طی  ۹ ماه نخست امسال ؛  در مجموع  ۲۳۵ هزار و ۶۲ نفر مسافر از طریق راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند که از این  تعداد،  ۱۲۰ هزار و ۴۳۷ نفر مسافران به ایستگاه رشت وارد و ۱۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر مسافر  از این ایستگاه خارج شده اند.

وی  با اشاره  به تاثیرات راه اندازی این قطار در ترافیک جاده ای  ادامه داد: اگر به طور متوسط تعداد سرنشین های خودروها را در  جاده ها سه نفر در نظر بگیریم ، جابه جایی میزان مسافر در بازه زمانی ۹ ماه امسال توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ موجب حذف ۷۸ هزار و ۳۵۴ خودرو از جاده ها شده است.

 وی  با  بیان اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده ای یک هفتم است، بیان کرد: حذف این تعداد اتومبیل از راه ها  علاوه بر کاهش سوانح جاده ای موجب کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ همچنین به  وجود قطار گردشگری در  استان اشاره و  تصریح کرد: با احتساب قطار گردشگری خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار  وارد گیلان شد ، تا کنون ۱۳ رام قطار گردشگری وارد استان  شده است.

 ولدی با اشاره  به ظرفیت های گردشگری استان گیلان بیان کرد: انتظار می رود در آینده تعداد قطارهای گردشگری ورودی به گیلان افزایش یابد و افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری  استان در ایام نوروز از اولویت های این اداره کل  است.

 قطار مسافری رشت به تهران و برعکس  از نیمه اسفندماه سال گذشته به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند.

 همچنین قطار مسافری رشت به مشهد نیز از یازدهم آبان به صورت همه روزه در این مسیر تردد می کند و تا قبل از این زمان  به صورت یک روز در میان در مسیر  یاد شده  قرار می گرفت.

راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل کریدور نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

 نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. در حال حاضر قطار گیلان در دو مسیر رشت – تهران و رشت- مشهد  به صورت روزانه حرکت دارد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.