| کد خبر: 203772 |

مراجعه یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه یک میلیون و٤٠٠ هزار دستگاه خودرو، از ابتدای سال تاکنون به مراکز معاینه فنی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه یک میلیون و٤٠٠ هزار دستگاه خودرو، از ابتدای سال تاکنون به مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین مقدم افزود:  از این تعداد ۹۹۲ هزار دستگاه مربوط به مراجعه اول است.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از خودروها در مراجعه اول به علت نقص فنی مردود شده اند و پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شده اند، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد از مراجعه اول ۲۲درصد از خودرو در آزمون آلایندگی، ۷ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، ۴ درصد در آزمون کمک فنر، ۹ درصد در آزمون ترمز، ۱۶ درصد از عیوب ظاهری مردود گریده اند.

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران از ۱۶ مرکز معاینه فنی ثابت دارای ۴۶ خط و ۸ واحد سیار تک خطه معاینه فنی مختص خودروهای سبک و همچنین سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار است.

به گفته ی مقدم از دوهفته گذشته یکی از واحدهای سیار تک خطه در منطقه ۱۰ مستقر شده است.

وی اظهار داشت : واحدهای سیار باهدف کاهش سفر و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مناطقی که فاقد خدمات معاینه فنی در آن منطقه می باشند ایجاد و راه اندازی شده است و جابجایی و استقرار این واحدها بنا بر درخواست مناطق و یا سازمان هایی که تعداد خودروی زیادی دارند برنامه ریزی می شود.

مقدم خاطر نشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری و آدرس مراکز، مدت انتظار و طول صف در مراکز، استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین جهت مراجعه با تعیین وقت قبلی و آخرین اخبار و اطلاعیه های این مجموعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.