| کد خبر: 203715 |

جزئیات تحقیقات قوه قضائیه از علت سقوط هواپیمای اوکراینی

اسماعیلی جزئیات جدیدی از روند تحقیقات سازمان قضایی نیروهای مسلح از ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را بیان کرد.

تین نیوز

اسماعیلی جزئیات جدیدی از روند تحقیقات سازمان قضایی نیروهای مسلح از ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را بیان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش بود که هواپیمای بوئینگ اوکراینی که از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد اوکراین درحال پرواز بود تنها چند دقیقه پس از برخواستن از فرودگاه بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفت و سرنگون شد.

پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به دلیل خطای انسانی و از دست رفتن جان 176 تن در این حادثه مسئولان کشور دستور رسیدگی سریع به این پرونده و برخورد با مقصران اصلی سقوط هواپیما را دادند.

البته سخنگوی قوه قضائیه از اطلاع قوه قضائیه راجع به علت سقوط هواپیما  چند ساعت پیش از اعلام رسمی سپاه خبر داد و به دنبال اعلام این خبر و بیان علت سقوط هواپیما به دلیل خطای انسانی، قوه قضائیه از رسیدگی سریع به این پرونده خبر داد و  رئیس جمهور هم از قوه قضائیه درخواست کرد  تا برای مقصران این حادثه تلخ دادگاه تشکیل شود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری صبح امروز خود از قصد دستگاه قضا برای استیفای حقوق جان باختگان سقوط هواپیما و اجرای عدالت خبر داد.

اسماعیلی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی افزود: جان باختگان سقوط هواپیما از عزیزان ما و مهمانان جمهوری اسلامی بودند و ما داغدار این حادثه هستیم و آمریکا و انگلیس خونخوار این حادثه هستند، نه خونخواه بازماندگان و این کشورها دوستدار ایران و ایرانی نیستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آن‌ها اگر دوستدار ایرانی هستند، این اقدامات را انجام نمی‌دادند.

وی درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: رئیس هوا و فضا و فرمانده کل سپاه جزئیات حادثه را به مردم اعلام کردند و در ستاد کل نیرو‌های مسلح کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و ابعاد حادثه بررسی شد، البته هنوز تحقیقات ادامه دارد و این کمیسیون گزارش اولیه خود را اعلام کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس ابلاغ رئیس قوه قضاییه، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مأمور شده تا با بهره‌گیری از کارشناسان سایبری و جنگ الکترونیک و اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما و اطلاعات سپاه به حادثه رسیدگی کند، برهمین مبنا سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تحقیقات گسترده کرد و هر شب تیم قضایی ما در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تا ۲۳ شب مشغول سوال کردن و بررسی هستند و از افراد زیادی تحقیق شده است.

اسماعیلی گفت: محور اول ما استیفای حقوق جان باختگان و محور دوم کشف حقیقت و محور سوم اجرای عدالت است و ما تمام مسائل را بررسی می‌کنیم، در این بررسی‌ها مسئولیت مباشر و همچنین میزان مسئولیت آمریکا نیز مشخص می‌شود.

وی با اشاره به حعبه سیاه گفت: جعبه سیاه هواپیما به فرانسه ارسال شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.