| کد خبر: 203683 |

تردد روزانه 26 رام قطار ‌در مسیر‌ تهران-ورامین‌-گرمسار/امسال 6 قطار اضافه شد

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در سال 98 تعداد 6 رام قطار به قطارهای قبلی مسیر ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار افزوده و موجب رشد 15 درصدی صندلی ایجادی شد و بدین ترتیب روزانه 26 رام قطار در این خط ریلی فعال است.

تین نیوز

 معاون مسافری راه‌آهن گفت: در سال 98 تعداد 6 رام قطار به قطارهای قبلی مسیر ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار افزوده و موجب رشد 15 درصدی صندلی ایجادی شد و بدین ترتیب روزانه 26 رام قطار در این خط ریلی فعال است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، میرحسن موسوی درباره آخرین وضعیت توسعه قطارهای حومه‌ای و خط در محور ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار اظهار داشت: محور ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار در جنوب شرقی تهران یکی از پرتردد‌ترین کریدورهای مسافری حومه‌ای کشور است که در رتبه چهارم از منظر تقاضای سفر در همه مسیرهای حومه‌ای و منطقه ای کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌راستایی این خط آن با محور تهران-مشهد امکان ارایه خدمات با استفاده از خطوط ریلی شبکه سراسری را برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است و با توجه به اولویت سیاست توسعه قطارهای حومه‌ای در شرکت راه‌آهن، تحولی چشم‌گیر ‌در سال‌های اخیر از منظر کمیت و کیفیت خدمات برای مسافران ‌مسیر شاهد بوده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: این قطارها از تهران تا پیشوا حدود 52 کیلومتر سیر می‌کنند و تا گرمسار حدود 114 کیلومتر سیر داشته و در مسیر خود به شهرهای ری، قرچک، باقرآباد، ورامین، پیشوا و گرمسار خدمات رسانی دارند.

وی بیان کرد: تعداد رام قطار روزانه در سال 92 در این محور 4 سیر روزانه بوده است که در مجموع تعداد 140 هزار مسافر سالانه را جابه‌جا می‌کرد ولی با رشد تعداد سیرها در سال 97 به 20 سیر روزانه، تعداد مسافر با رشد چشم‌گیر10 برابری به یک میلیون و 400 هزار نفر رسیده است و تجربه‌ای موفق از انتقال مسافر از جاده به ریل در کشور را به منصه ظهور رسانده است.

موسوی اضافه کرد: در سال 98 نیز شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قدم‌های موثری برای توسعه قطارهای حومه‌ای در این محور برداشته است به نحوی که با افزایش 6 رام قطار روزانه و رشد 15 درصدی صندلی ایجادی، در مجموع  روزانه 26 رام قطار در این خط خدمات رسانی می‌کند.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: توسعه کیفی خدمات در این محور نیز از مهم‌ترین اولویت‌ها بوده است به نحوی که در حال حاضر فقط قطارهای خودکشش اتوبوسی که با نام ریل باس شناخته می‌شود و به عنوان جدید‌ترین ناوگان اتوبوسی وارد شبکه شده است در این مسیر خدمات رسانی می‌کند.

موسوی اظهار داشت: از مهم ترین پارامترهای کیفی ارایه خدمات از منظر مسافران قطارهای حومه ای و منطقه‌ای نظم سفر و کاهش تاخیرات است که از این نظر نیز حساسیت کافی در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای اولویت سیر این قطارها و تلاش برای کاهش تاخیرات آنها انجام شده است و نظم سیر این قطارها و رفع هرگونه اختلالی در سیر آنها، به صورت مستمر و به‌طور روزانه و لحظه‌ای با ایجاد واحد مستقل قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای در کنترل مرکزی راه‌آهن پی‌گیری می‌شود.

به گزارش فارس، کاربران این رسانه در بخش فارس من، خواستار پیگیری درباره »افزایش تعداد قطارهای گرمسار-ورامین-تهران شده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.